Senaste nytt

Söker: Stockholm-San Francisco

Aviator

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm ARN.
  • Vilken är din destination? San Fransisco, SFO
  • När vill/behöver du resa ut? Juni 28 +4 dag.
  • När vill/behöver du komma hem? Juli 14 +4 dag.
  • Hur länge vill du vara borta? ca 14 nätter.
  • Hur många personer som skall resa? 2.
  • Kabinklass? Garanterat uppgraderingsbar (med Eurobonus-poäng alt < 3k SEK) Economy, Premium Economy eller någon riktigt bra Business-deal.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance, alt något som kan ge BAEC-poäng. Ser gärna en bra intjäning till EB eller BAEC.
  • Vad är din budget? Ju bättre deal desto bättre för mig..
  • Vad är det viktigaste för dig? Slippa långa (>4h) layovers samt intjäningen av poäng.
  • Vill du stanna någon annanstans utöver destinationen? Nope.

San Fransisco hägrar i sommar, och jag hittar inga bra resor. Vill inte flyga Norwegian, utan vill ha intjäning av poäng på en sån lång resa. Ser helst att sticka dit i business, men eco funkar väl i värsta fall. Förslag/idéer/förmaningar/etc?

Ps. Flyger inte sas direkt dit på sommarhalvåret?

Stort tack för hjälp!
 

hallgren

Medlem
Jag letade ganska länge efter liknande flyg, bara några dagar tidigare. Under flera månaders prisbevakning hittade jag inte ett enda flyg till lågt pris, utan alla kampanjer har hittills gått som längst till 15 juni.

Nu bokade jag iallafall för någon vecka sedan, jag hittade priser som bara fanns vid bokning tillsammans med hotell. Fick ett hyfsat pris (finns dock mkt billigare om man åker under våren), ganska jämnt 30000 för 2 vuxna och 2 barn för flyg och hotell de tre första nätterna i SF. Bokade på MrJet. Vi åker 24 juni-12 juli SAS ARN-ORD-SFO och SFO-CPH-ARN.
 

Aviator

Medlem
Någon som kan hjälpa mig hitta flyg med ovanstående datum, dock endast transfer inom Europa och economy class?
 
Toppen