Senaste nytt

Stor uppdatering av loungedatabasen - nu med totalt 1000 lounger

Jacob

Medlem
I veckan gjorde vi den största uppdateringen av vår loungedatabas sedan BusinessClass startades och som nu innehåller totalt 1000 lounger från världens alla hörn, såväl lounger knutna till flygbolag som lounger som drivs av tredjepart. Stor tumme upp till framförallt Kristofer som slitit hårt med att samla in data.

Men nu behöver vi er hjälp med att fylla dessa nya lounger med betyg, omdömen och recensioner. Vi kommer omöjligt klara att recenserat alla världens lounger själva.

Är du en frekvent loungebesökare? Sätt betyg på de lounger du besökt! Det tar mindre än en minut. Fyra kriterier att betygsätta samt ett kort omdöme på 1-3 meningar.

Finner du en lounge vi inte recenserat? Hjälp till att skriv en recension! Att skriva en loungerecension tar något längre tid men är ganska rakt på sak med färdiga rubriker och stödfrågor. Du kan också ladda upp bilder samt i slutet sätta betyg.

För att söka efter en lounge, gå till vår loungesida, enklast är att söka på flygplats i sökrutan. När du funnit den lounge du söker, klicka på namnet och på nästa sida på "Sätt betyg" eller "Skriv recension", beroende på vad du vill göra.

När vi fått in mer betyg och omdömen kommer vi exempelvis kunna presentera topplistor på världens bästa lounger, eller varför inte bästa loungen på en viss flygplats.

Fortfarande återstår en del jobb med att få databasen helt komplett och korrekt samt att komplettera med grundläggande info som vilka flygbolag som använder loungen, men vi har ändå denna vecka kommit en ordentlig bit på vägen.
 

Jacob

Medlem
Det har kommit några frågor och kommentarer under helgen kring loungedatabasen. Det stämmer att det fortfarande finns lounger i världen som saknas (även om vi är närmare full täckning än vi någonsin varit :)). Likaså finns det info som behöver kompletteras, exempelvis exakt vilka flygbolag som använder varje lounge, och säkert även några småfel här och var.

Fokus i detta läge var att få upp så många lounger så möjligt, och vi har nu 1000, bland dessa samtliga Priority Pass-lounger i världen. Känns riktigt bra! :)

Nästa steg, förutom att naturligtvis försöka få databasen komplett med det som saknas, blir att även försöka få den så korrekt som möjligt, så funktionen verkligen blir användbar på det sätt som är vår målsättning. Där kommer vi behöva er hjälp, ni sitter garanterat på massor av värdefull information och upptäcker säkert saker som går att lägga till eller som är fel, några saker har redan lyfts upp senaste två dagarna vilket är toppen. Dock är vi inte riktigt redo att kunna ta emot och hantera denna info än, vi behöver först få klart med rutiner hur detta ska fungera. Men vi återkommer...

Men i nuläget går det åtminstone att betygsätta och recensera 1000 lounger runt om i världen, och som sagt, hjälp gärna till med inte minst de cirka 800 som vi inte själva besökt.
 

Jocke08

Medlem
När jag söker på ex. CPH, och filtrerar inget annat i övrigt så får jag inga träffar.
Kommer bara tillföljande sida:

"Inget innehåll kunde hittas

Tyvärr kunde vi inte hitta innehållet du letade efter. Prova gärna att söka efter det du letade efter genom att använda sökformuläret nedan."
 

Jacob

Medlem
När jag söker på ex. CPH, och filtrerar inget annat i övrigt så får jag inga träffar.
Kommer bara tillföljande sida:

"Inget innehåll kunde hittas

Tyvärr kunde vi inte hitta innehållet du letade efter. Prova gärna att söka efter det du letade efter genom att använda sökformuläret nedan."
Det låter som du behöver rensa din cache/göra en hard refresh.
http://www.businessclass.se/forum/feedback/15621-filtrera-fram-lounge-i-flygvaerlden.html#post207798
 

Jacob

Medlem
Ska vi posta korrigeringar i denna tråd tills vidare?
Vi tittar på det under veckan hur det ska gå till.

Jag skulle helst vilja ha på plats någon form av ordentlig rapporteringsfunktion, gärna också med möjlighet att ange en källa (t.ex. länk till webbsida).
 

Mark

Medlem
Var ska man rapportera om ev felaktigheter/ändringar bland loungerna?
T.ex har loungerna på LED (St Petersburg) ändrats efter att de öppnat en ny terminal och stängt de två gamla för renovering.

(Jag skrev om detta för ett tag sedan i kommentaren på loungen i Internationella Terminalen (nuvarande Terminal 1, men inser att ni säkert inte läser alla kommentarer där).
 

pep

Medlem
Det er uhyre vanskeligt at lave en korrekt og updateret database. Jeg håber at bruge vore egen fra nu af idet jeg finder mange fejl og "misser" på LH's loungefinder, på Diners Club Loungefinder og på Star Alliance's loungefinder. Det ville være skønt om vi kunne lave noget bedre hvor det f.eks. er let og hurtigt at opdatere adgangskriterie...
 
Toppen