Senaste nytt

Efterregistrera poäng för Austrian flygning

Hej!

Har försökt efterregistrera mina poäng mellan VIENNA och NARITA ett tag nu. Det ramlade inte in som poäng automatiskt. Sidan har klagat när jag skulle regga det tidigare. Jag har skickat in manuellt ifylld pdf också. Men nu idag när jag testade funkade det. undrar om det är för att jag använde OS0051 (som jag kom på att jag sett på vissa ställen) istället för OS51 som jag tror jag inte testat förut.

Någon som kan ge lite insikt varför det funkar nu och inte förut?

Någon som kan hjälpa mig räkna ut vad jag får för poäng?
 
Last edited:

tågnörd

Medlem
Enligt EuroBonus partners - Austrian Airlines - SAS borde du få 50 % eller 100 % miles. Tittar man på Great Circle Mapper är sträckan 5702 miles. A3 har räknat med 5699 miles de gånger jag registrerat dit. Då borde du kunna få ca 2850 eller 5700 miles. Jag har för mig att EB avrundar uppåt så du kanske får några miles extra t.o.m.

Och ett tips, jag hade nog aldrig skyltat så öppet med namn, e-post, eurobonusnummer m.m. Men jag kanske är lite försiktig av mig..

Tillägg: Jag antog att bokningsklassen var M här.
 
Last edited:
hmm, fick detta svar idag

Dear Mr. Timander,


Thank you for your request for retroactive EuroBonus points.

We regret that we are unable to retroactively credit points on this occasion.

Your ticket with Austrian Airlines (OS) was booked in K–class and tickets issued in this booking class do not qualify for EuroBonus points.

1.TIMANDER/MAX MR
1 ARN OS 312 K 26DEC0955 OK KNNZJSW F 26DEC26DEC 2PC
2 XVIE OS 51 K 26DEC1305 OK KNNZJSW F 26DEC26DEC 2PC
3 ONRT LX 161 K 12JAN1115 OK KNNZJSW F 12JAN12JAN 2PC
4 XZRH LX1254 K 12JAN1635 OK KNNZJSW F 12JAN12JAN 2PC
ARN

You can find more information regarding valid booking classes with Austrian Airlines (OS) from our website:
EuroBonus partners - Austrian Airlines - SAS

Points eligible for accrual will be credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions. For more information please visit our website: EuroBonus - SAS


Sincerely,

Grete S.
EuroBonus Retro Center
 

mha321

Medlem
Det är tyvärr inte helt ovanligt med Austrian. Har gått på den niten ett par gånger. Bara att prova att kreditera dem till ett annat program - tror Austrian står för 100% av mina m&m miles...
 

agehall

Medlem
Stämmer bra det. K på Austrian ger 0 till EB. Tyvärr.

Det är viktigt att titta på bokningsklass innan man bokar om man vill ha poäng. Och att kolla vad bokningsklassen ger till det program man vill kreditera till.
 
Det är tyvärr inte helt ovanligt med Austrian. Har gått på den niten ett par gånger. Bara att prova att kreditera dem till ett annat program - tror Austrian står för 100% av mina m&m miles...

Vilket annat program rekommenderar du? Jag har i princip inga andra program jag är med i
 
Stämmer bra det. K på Austrian ger 0 till EB. Tyvärr.

Det är viktigt att titta på bokningsklass innan man bokar om man vill ha poäng. Och att kolla vad bokningsklassen ger till det program man vill kreditera till.

Det konstiga är att på utresan fick jag poäng. Ska jag försöka igen? :)

Capture.PNG
 

Dr. Miles

Expert
Vilket annat program rekommenderar du? Jag har i princip inga andra program jag är med i

ANA Mileage Club och Lufthansa Miles&More är få flygbonusprogram som ger poäng för Austrian K klass.

Austrian Airlines [OS] Partner Airlines | ANA Mileage Club | ANA (30%)
Miles & More - Austrian/Tyrolean Airways: Earn miles when you fly (25%)

Jag vet dock inte om det går att retro-registrera partner flygbolags flygning, som du flög innan du blev medlem, till ANA Mileage Club .
 
Toppen