Senaste nytt

Prisvärda lyxhotell i Bangkok?

Sakoz

Medlem
Jag bor vanligtvis på Hilton Millenium eller Conrad när jag besöker Bangkok och tycker det är bra hotell.

Finns det någon av Er som rekommenderar något annat bra och prisvärt lyxhotell? (Priset är inte så viktigt, men det är alltid trevligt när man vet att man får bra mervärde för pengarna).

Har Gold status hos SPG och Club Carlson.

Åker några dagar innan julafton Ev kampanjer om man går med i något annat "hotellprogram"?
 

TreD

Medlem
Jag bor alltid på Peninsula. Kanonhotell. Köp endast 'promotion'/'package' t.ex. 'Value the experience', som innehåller frukost. Detta hotellet har en otroligt bra frukost.
 

JacobGBG

Medlem
Jag skrev tidigare på forumet om skillnaden mellan Lyxhotell och 5-stjärniga hotell.. Nu har jag inte varit i Bangkok på rätt många år men av vad jag minns så skulle jag endast kalla Peninsula, Four Seasons och Mandarin Oriental för de renodlade lyxhotellen i stan. Som alltid märks detta på prislappen.

Av de 5-stjärniga hotellen så håller Shangri-La och Conrad den typ av standard man kan förvänta sig av marknadsföringen. Pga ditt SPG status så kunde St. Regis också vara ett starkt kort. Själv kommer jag slå till på Renaissance Ratchaprasong i Januari som har bara ett par år på nacken och har en väldigt läcker dekor och inredning utöver att vara centralt lokaliserat och få väldigt goda vitsord från alla håll.
 

Larsa Forsell

Ny medlem
Intercontinental kan jag rekomendera. Rummen är verkligen bra, servicen utmärkt, frukosten finns nog allt vad man kan önska sig. Och det bästa av allt är närheten till skytrain.
 

rlager

Medlem
Mandarin Oriental i BKK är en svårslagen klassiker. För några år sedan hade jag en absurd tur (och har bott där en del) och blev uppgraderad till The Oriental Suite som upptar halva det översta våningsplanet. Den absolut häftigaste hotellupplevelsen någonsin. Kommer antagligen aldrig få vara med om något liknande igen. Privat butler och fyra balkonger.

bangkok_new_oriental-suite-living-room_sm.jpg

bangkok_oriental_suite-dining_room_sm.jpg

bangkok_oriental_suite-bedroom_sm.jpg

bangkok_oriental_suite-bathroom_sm.jpg
 

Kristofer

Medlem
Hur är Four Seasons i Bangkok? Noterar att man kan bo där för dryga tusenlappen per natt.

Senaste gången jag var i Bangkok bodde jag på Lebua, vilket kryllade av Svenne-banans. Aldrig mer.. :p
 

Ninjamasse

Medlem
Jag har bott på Four seasons i Bangkok flera gånger och det tillhör ett av mina favorithotell och rekommenderar det helt klart framför de stora kedjornas varianter i staden så som Hilton, Conrad, Sheraton och så vidare.
 

Bryant

Medlem
Jag bodde på Pullman G i november och jag kan verkligen rekommendera detta hotell. Vi har alla olika tankar kring hotell, men jag kan inte hitta något dåligt med detta hotell. Är Le club platina och vi hamnade i en stor svit.
 
Toppen