Senaste nytt

Officiell seat block för EBG?

mha321

Medlem
Har precis slagit mig ned på min economy flight LH803 till Frankfurt.

Noterar att mittensätet bredvid mig har en sådan där skylt med "your space" som indikerar seat block. Jag är EBG, men ingen status på LH. Har aldrig varit med om det förut - någon som vet om det är något nytt?

När jag checkade in i går var gångsätet tomt, och jag såg redan då på expert flyer att det fanns en seat block, men det brukar det vara. Däremot har jag aldrig varit med om att den "synts" i from av faktisk blocking. Verkar finnas på de första två raderna i economy i denna A320 (och förstås på andra sidan gardinen) är.

Troligen har jag väl bara haft tur, men...
 

Trox

Medlem
Jag har fått det, men utan skylt, på ett par långdistans på LH. Jag har bedömt att det varit slumpen som gjort det då seatblock knappast fungerar för EBG ens på SAS egna flygningar. Om SAS inte bryr sig så känns det konstigt att LH skulle göra det.
 

Senator

Moderator
Min gissning är att gardinen flyttades på Arlanda, men man missade ta bort dessa. Som Senator får jag oftast seat block i mån av plats, men tror inte detta är en ny, spännande förmån tyvärr :)
 

mha321

Medlem
Utan skylt har jag fått det ganska många gånger. Oftare på LH än på SAS själva. Men det kan ju också göra ihop med hur många star gold som är på flighten.
 

mha321

Medlem
Inser nu att det inte är relevant. På raden framför sitter det folk på mitt sätet. Men inte bredvid mig :D
 

mha321

Medlem
Hehe, visserligen. Nåja jag är nöjd med att jag fick tomt säte bredvid, även om det är ganska (men inte helt) fullt..
 

Jacob

Medlem
Jag tror omöjligt kabinpersonalen har koll på (eller har tid att ha koll på) var det sitter guldkortsmedlemmar som ska ha seat block. Dessutom är detta något som skulle kunna ändras i sista minuten vid gaten.

Det är ganska garanterat något som blivit kvar sedan tidigare flygningar då business class sträckte sig längre bak i kabinen.
 
K

KavlingeDude

Guest
Jag tror omöjligt kabinpersonalen har koll på (eller har tid att ha koll på) var det sitter guldkortsmedlemmar som ska ha seat block. Dessutom är detta något som skulle kunna ändras i sista minuten vid gaten.

Det är ganska garanterat något som blivit kvar sedan tidigare flygningar då business class sträckte sig längre bak i kabinen.

Jag vill hävda det omvända - kabinpersonalen har stenkoll på vilka som är guld eller inte.
 

Senator

Moderator
Jag tror omöjligt kabinpersonalen har koll på (eller har tid att ha koll på) var det sitter guldkortsmedlemmar som ska ha seat block. Dessutom är detta något som skulle kunna ändras i sista minuten vid gaten.

Det är ganska garanterat något som blivit kvar sedan tidigare flygningar då business class sträckte sig längre bak i kabinen.

Jag vill hävda det omvända - kabinpersonalen har stenkoll på vilka som är guld eller inte.

KavlingeDude, det var inte det Jacob skrev :) Han talade enbart om seat block, och inte att man har koll på Guld eller inte. På Lufthansa och Swiss har man stenkoll, det har jag erfarenheter med.

Sedan finns det ett IT-tekniskt parameter här också (kanske). Från Skandinavien använder Lufthansa SAS incheckningssystem som kanske inte har samma inställningar för t.ex. FLT, SEN och HON. Det innebär (tyvärr) för en LH HON att även på en Lufthansa flight står det LH*G på boardingkort och manifest om man enbart använder SAS systemet för information på samma sätt som en SAS Pandion aldrig blir mer än SK*G när man flyger Lufthansa från Lufthansas incheckningssystem.
 
Toppen