Senaste nytt

Lägga till bonuskort till bokning!

henke12

Medlem
Hej!

Någon som vet någon sida där man kan ta upp bokning, tex en resebyråbokning på en SK-biljett för att lägga till FQTV-kort.

Har för mig att man kunde göra det på någon sida...
SK's egna sida funkar inte :(


MVH
Henke12
 

agehall

Medlem
Undrar om det inte gick att göra via LOTs hemsida, men jag är lite osäker. Jag har aldrig gjort det själv och de gånger jag har försökt få en resebyrå att göra det så har de alltid misslyckats.

Min lösning har då varit att lägga in FQTS som FFP och sedan byta till mitt FQTV i loungen.
 
Ett litet förtydligande:

FQTV är alltså dit poängen går.
FQTS är det kort som används för status.

Detta kan användas av den som t ex är Eurobonus Guld under 2012 men samtidigt håller på att bygga status hos Miles & More.
I det fallet används Eurobonus numret som FQTS så att man är *G och Miles & More numret som FQTV för att få poängen dit.
 

Dr. Miles

Expert
Fast de kan väl bara hantera ett kort? Jag uppfattade frågan som att OP ville ha separat FQTS och FQTV.

Aha, jag uppfattade frågan som att han vill lägga till bonuskortnummer(FQTV) till sin bokning som är gjort via en resebyrå. (Kanske de har glömt, eller det inte fanns något val att lägga till kortnummer?)
 

Jacob

Medlem
Jag har än så länge inte hittat någon websida där man både kan lägga in FQTS (kortet som reflekterar ens status) samt FQTV (kortet dit poängen går). Man brukar få ett val där kortnumret används för båda delarna.

Det påstås att man kan be personalen vid incheckningen göra detta men jag har aldrig försökt.
 

henke12

Medlem
Planen var att börja samla poäng med A3 för att nå Guld 2012, då jag bara har EBB annars så är det bara aktuellt med FQTV!

Det påstås att man kan be personalen vid incheckningen göra detta men jag har aldrig försökt.
Det kan jag som gammal incheckare bekräfta att de kan :)

Tack för hjälpen :)
 

henke12

Medlem
AHO;21167 Du kan också göra det via [URL="https://wftc3.e-travel.com/plnext/SASaustralia/AirSearchDispatcher.action?LANGUAGE=GB&SITE=CAPVCAPV" skrev:
SAS Australias webbsida[/URL]. Klicka "my trips" överst till höger.

Fixat!

Tack för hjälpen :)
 

jumbooze

Medlem
Är det någon som fått AU sidan att funka på sistone?
Tänkte försöka få in FQTS på en USDM bokning samt en LM bokning
 
Toppen