Senaste nytt

Vilka flygbiljettssajter visar bokningsklasser under bokningsförloppet?

Jag vill börja bli lite mer medveten om vilken bokningsklass jag väljer för att ha bättre koll på poängintjäning. Förr har jag alltid använt www.Flygresor.se och valt den billigaste biljetten hos den billigaste återförsäljaren. Jag kan inte minnas att någon av dessa återförsäljare har informerat om vilken bokningsklass man hamnar i. I en annan tråd på detta forum läste jag att Expedia alltid visar bokningsklass och jag antar att om man bokar direkt på flygbolagets hemsida så ser man alltid bokningsklassen. Känner någon till fler flygbiljettssajter som informerar om bokningsklass?
 

agehall

Medlem
Som vanligt kan jag bara rekommendera att hålla sig till flygbolagens egna sidor. Det gör att man i princip alltid får se bokningsklass och man slipper en massa strul när det uppstår problem.
 

AABack2ARN

Medlem
Expedia visar bokningsklass. De flesta flygbolags hemsidor visar bokningsklass mer eller mindre synligt. Travellink brukade visa bokningsklass om man läste den kompletta regeln men denna funktion har flyttat till sista delen av bokningsdialogen vilket gör det (minst sagt) omständigt.
 

AABack2ARN

Medlem
Men går det att se bokningsklassen innan man har betalt eller förbundit sig att betala?

Jag är ärligt sagt lite osäker. Jag tror det är i sista steget när du har möjlighet att gå igenom bokningen innan betalningen.

OBS! Jag syftar på Travellink Affärsresor. Vet inte hur det är på siten för privatresor.
 
Toppen