Senaste nytt

Tidigaste incheckning i Bangkok?

jannewa

Medlem
Jag flyger från BKK 11.45 med BA, resten av familjen flyger 0.45 samma dag. Någon som vet om det finns någon möjlighet att checka in samma tid som resten av familjen och vänta i loungen tills mitt flyg går?
Dvs online ckeck in och bagage drop för mig. Eller öppnar bagage drop samtidigt som normal check in för BA (3timmar innan)
 

E.K

Medlem
Synd att man enbart kan checka in med Thai och Bangkok Airways upp till 12 timmar innan om man nyttjar Airport Rail Linken.
Jag skulle kunna våga påstå att BA öppnar sin incheckning redan runt 21:00 alltså nästan 4 timmar innan.
Ring BA i Bangkok och hör med dom.
Lite OT: SAS öppnar 18:00 planet avgår efter midnatt, Egypt Air öppnar 21:00 planet avgår 00:50
 

Jacob

Medlem
Jag skulle också råda dig att ringa och fråga. BA har väl online check-in som öppnar 24 timmar innan avgång och Bangkoks flygplats har definitivt faciliteter för att ta hand om bagage som checkats in tidigt (eller i samband med väldigt långa transfers), så i den bemärkelsen borde du kunna bli av med bagaget och få boardingpass redan på förmiddagen. Frågan är mer om personalen vid disken går med på det. Sen låter det förvisso ganska långtråkigt att sitta så långt tid på flygplatsen, även om man har tillgång till lounge, du kan få åtskilliga timmar i centrum.

Annars öppnar nog incheckningen 3-4 timmar innan avgång.
 

Jacob

Medlem
Jag håller med Jacob, det "händer" mycket mer i centrum ;D
Jag har faktiskt gjort motsvarande i Bangkok, fast då satt jag och jobbade hela dagen på flygplatsen så var förstås en annan sak (och på sitt sätt ganska praktiskt då det fanns allt man behövde av faciliteter/mat/fika). Men handlar det bara om att fördriva tiden låter det segt.

Finns fyra One World-lounger i Bangkok: BA/Qantas, två Cathay Pacific samt JAL. BA/Qantas har även en förstaklasslounge om man reser i First/har Emerald-kort. Ingen av dessa är dock fantastiska på något sätt (jag har besökt samtliga).
 
Toppen