Senaste nytt

Vilken Priority Pass-lounge på Paris CDG?

Jockezona

Medlem
Hej. Ska flyga i juni via CDG till JFK, har 4 h att spendera och tänkte bara kolla vilken lounge man kan gå in till med Priority pass, kollade på Priority´s hemsida och det verkar bara vara Icare loungen samt Air Canada loungen, är dessa 2 enda alternativet eller kan man komma in på annan lounge med PP.

Vill tillägga att jag har med mig frugan samt två kids (10 & 12år)

Om någon besökt Icare loungen, hur är den?

Tacksam för alla svar då jag aldrig tidigare flugit via CDG.
 
Hej. Ska flyga i juni via CDG till JFK, har 4 h att spendera och tänkte bara kolla vilken lounge man kan gå in till med Priority pass, kollade på Priority´s hemsida och det verkar bara vara Icare loungen samt Air Canada loungen, är dessa 2 enda alternativet eller kan man komma in på annan lounge med PP.

Vill tillägga att jag har med mig frugan samt två kids (10 & 12år)

Om någon besökt Icare loungen, hur är den?

Tacksam för alla svar då jag aldrig tidigare flugit via CDG.

Jag besökte Icare-loungen nu i januari. Tyckte den var helt okej, lugn och det fanns en hel del av äta (i form av godis och smögåsar) och ett stort sortiment av dryck med eller utan alkohol.

Det står ju dock att man måste hämta ut någon form av voucher i CDG-infodisken innan. Jag gjorde det, men sedan valde jag att medvetet inte visa den i loungen - och de nöjde sig med att ta mitt PP bara. Men man kanske inte ska chansa.

Loungen ligger ju dock lite märkligt till, du måste gå in i taxfreeområdet - och därmed passera en passkontroll för att komma dit. Men det var inga problem att komma ut igen :)
 

Jacob

Medlem
Flyttar detta till en ny tråd då det inte har något med Star Alliance att göra.

Du skriver inte vilket flygbolag du åker med från CDG och vilken terminal. Det har stor betydelse.

Det finns som sagt bara två Priority Pass-lounger på CDG och det är långt ifrån alltid som det är praktiskt möjligt (eller åtminstone försvarbart rimligt) att besöka någon av dessa.

Icare-loungen har jag i övrigt besökt tidigare. Inget spektakulärt, men funkar i brist på annat
 

Alf

Medlem
Hej. Ska flyga i juni via CDG till JFK, har 4 h att spendera och tänkte bara kolla vilken lounge man kan gå in till med Priority pass, kollade på Priority´s hemsida och det verkar bara vara Icare loungen samt Air Canada loungen, är dessa 2 enda alternativet eller kan man komma in på annan lounge med PP.

Vill tillägga att jag har med mig frugan samt två kids (10 & 12år)



Om någon besökt Icare loungen, hur är den?

Tacksam för alla svar då jag aldrig tidigare flugit via CDG.

Jag har skrivit om den i http://www.businessclass.se/forum/r...malaysia-airlines-a380-till-kuala-lumpur.html. Jag var inte särskilt imponerad.
 

Jockezona

Medlem
Flyttar detta till en ny tråd då det inte har något med Star Alliance att göra.

Du skriver inte vilket flygbolag du åker med från CDG och vilken terminal. Det har stor betydelse.

Det finns som sagt bara två Priority Pass-lounger på CDG och det är långt ifrån alltid som det är praktiskt möjligt (eller åtminstone försvarbart rimligt) att besöka någon av dessa.

Icare-loungen har jag i övrigt besökt tidigare. Inget spektakulärt, men funkar i brist på annat
Jacob. Flyger med Air France från terminal 2E.

EkstromChris & Alf, tack för svaret.
 

Jacob

Medlem
Flyger med Air France från terminal 2E.
OK, och då antar jag att du också ankommer med Air France från Skandinavien någonstans.

Air Canada-loungen kommer du inte in i eftersom den ligger i terminal 2A medan du ankommer 2F eller 2G och reser från 2E.

Icare-loungen kräver att du går landside efter ankomst, går till stationen som ligger mellan terminalerna 2F, 2E, 2D och 2C och där tar ett förarlöst tåg till terminal 1 (några minuter att åka). I terminal 1 måste du hämta ut en inbjudan från informationsdisken och sedan passera passkontroll för att komma till loungen som ligger i non-Schengenområdet på våning 11. Sedan samma väg tillbaka till terminal 2E.

Det är minst sagt bökigt och knappast värt det, särskilt inte med barn och i kombination med att du inte varit på flygplatsen tidigare. Du lär utan större svårighet spendera 45 minuter bara på att komma fram och tillbaka.
 

Jockezona

Medlem
OK, och då antar jag att du också ankommer med Air France från Skandinavien någonstans.

Air Canada-loungen kommer du inte in i eftersom den ligger i terminal 2A medan du ankommer 2F eller 2G och reser från 2E.

Icare-loungen kräver att du går landside efter ankomst, går till stationen som ligger mellan terminalerna 2F, 2E, 2D och 2C och där tar ett förarlöst tåg till terminal 1 (några minuter att åka). I terminal 1 måste du hämta ut en inbjudan från informationsdisken och sedan passera passkontroll för att komma till loungen som ligger i non-Schengenområdet på våning 11. Sedan samma väg tillbaka till terminal 2E.

Det är minst sagt bökigt och knappast värt det, särskilt inte med barn och i kombination med att du inte varit på flygplatsen tidigare. Du lär utan större svårighet spendera 45 minuter bara på att komma fram och tillbaka.

Ok, verkar bökigt som du säger.

Det finns heller inga andra lounger som släpper in en om man enbart har "prestige PP"?

Tackar så mycket för de snabba svaren.
 

Jacob

Medlem
Det finns heller inga andra lounger som släpper in en om man enbart har "prestige PP"?
Tyvärr.

Är du Flying Blue Gold/Skyteam Elite Plus har du givetvis lounge access i Paris när du reser med Air France. Som Flying Blue silvermedlem har du inte automatiskt tillgång men du kan köpa tillträde till Air France-loungen mot en avgift. Men utan någon av dessa är det rätt kört, i alla fall när det gäller lounger.
 

Carl

Medlem
Hej!
Väcker liv i den här tråden då jag om några veckor har ca 4 timmar att spendera på CDG i väntan på mitt flyg till Turin från terminal 2G. Jag ankommer med AF1463 från ARN till terminal 2F (tror jag). Priority pass har vi men är allt fortfarande krångligt på CDG?
 
Toppen