Senaste nytt

Thai Airways First class new config.

EBGGOT

Medlem
Tittar lite på lite awards i FEB och det verkar vara mycket svårt att få till första klass med Thai från Frankfurt, Munchen och London. Därav blir avgångarna Zurich och Rom aktuella för mig. Frågan är ju bara fall det är nya första klass sviten/stolen på dessa rutter. Någon som sitter på info där man skall se vilka plan som är ombyggda?! (liknande den sidan som finns om Lufthansa på flyertalk)
 

jumbooze

Medlem
Du bör kunna se flygplanstyp på t.ex. expertflyer sedan finns det info här (sök på bc.se) om hur seatmap ska se ut för att det ska vara ny config.

Vad jag sett så är det normalt äldre typ på ZRH/FCO. Sedan kan ju Thai alltid överraska med A380 i deras lotteri :D
 

EBGGOT

Medlem
Nu när jag tänker på det skall ju Thai bara ha en rutt med nya first med 346:an - Det skall vara Frankfurt rutten!
 

Dr. Miles

Expert
Har Thai börjat uppgradera sin A346? Är du säker på detta? I så fall har jag missat detta helt.

Jag har inte kunnat hitta någon info om retrofit av THAI Airbus A340-600, varken på FlyerTalk eller på Australian Business Traveller (de är duktiga på att ta reda på sånt).
 

Magino

Medlem
Thai Airways International - Australia - What's New

"TG922/1 daytime flights will be operated by refurbished Airbus A340-600 's."

Jag kanske läser för mycket i denna mening?!
Martin Björnström Magino

Tror tyvärr inte de är uppgraderade. Tittar man även i diagrammet om flygplanstyper som finns länkat till på sidan som ni länkade till ser det inte ut som om A346an är uppgraderad. Sen tror jag även att om det fanns ett uppgraderat A346 skulle det skrivas om det på FlyerTalk. Men detta är ett tillfälle jag gärna har fel :)
http://www.thaiairways.com.au/vwm/upload/fabpics/DA3_Aircraft_&_Product_Guide_1_Nov_13.pdf
 
Toppen