Senaste nytt

United Airlines på Arlanda?

Hej


Någon som vet varför United Airlines är på Arlanda?
Har inte sett United Airlines flyga från Arlanda förr...

IMG_0500.jpg
 

Attachments

  • IMG_0500.jpg
    IMG_0500.jpg
    95,9 KB · Visningar: 614
Last edited:
Det är som fly4fun säger. United och Continental håller som bäst på att gå ihop och bilda "The New United". Således kommer till slut varumärket Continental fasas ut och ersättas av United. Detta är en del av det.
 

Mr Carter

Medlem
Landade själv med CO68 på fredag morgon. Eftersom en väska av två valde att inte komma fram till ARN var jag tvungen att anmäla detta varvid jag fick veta att det var första dagen som flighten hette UA på ARN. Dock gick det inte i systemet för försvunna väskor ange UA utan det var CO som gällde. Även om de redan har slagits ihop så opererar de väl fortfarande under olika tillstånd och bokningssytemen är ju fortfarande inte synkroniserade.
 
Nej, det är ju en pågående process det där med system och enande, varvid jag nog fortsätter att hävda att de håller på att gå ihop. :) Det går sakta men säkert framåt och bör vara helt klart under första halvåret 2012 vad jag förstått.
 

SK1989

Medlem
Continental och United opererar sedan den 30/11 under samma tillstånd. Alla flighterna har nu UA prefix och anväder "United" som anropssignal!
 

Mr Carter

Medlem
Continental och United opererar sedan den 30/11 under samma tillstånd. Alla flighterna har nu UA prefix och anväder "United" som anropssignal!
Okej, jag var visst inte uppdaterad på att de nu fått ett gemensamt tillstånd. Men min flight i torsdags (2011-12-01) hette iaf på papperet CO68 när vi lämnade EWR, men jag har ingen aning om vad vi hette i luften :confused: Går ju inte att lyssna på ATC i deras 757 :(
 
Alla United- och Continentalflygningar har haft både CO och UA prefix och haft samma nummer efteråt, det verkar som om de kommer hålla på med det ett tag till för att sakta fasa in en nya förändringen. Möjligtvis heter alla flighter som säljs från och med nu enbart UA på biljetter. Det skulle bli jobbigt för dem om de helt plötsligt tog bort CO med så många som har itineraries som säger CO.
 
Toppen