Senaste nytt

Kreditera Turkish Airlines/Austrian codeshare till EuroBonus?

fcx

Medlem
Hej!

Bokade just ARN-VIE-IST med Austrian (i Z-klass). En av delflygningarna är operated by TK (OS8104). Enligt EB-reglerna får man inga poäng för OS7000-OS9999. Går det att komma runt detta på något smart sätt och få ut några poäng ändå? Retroregistrera på TK-flightnumret?

Innan ylandet börjar, jag var medveten om att den flighten inte ger några poäng redan vid bokning, men det här var det enda alternativet som passade både plånbok och kalender, så mentalt är jag redan inställd på att få noll poäng på flighten (vilket visserligen kan anses märkligt på en business-biljett). :)
 

FFS

Medlem
Borde det inte ge poäng enligt den bokningsklass du hamnar i hos TK?
Att flyg med nummer i det intervallet inte ger poäng kanske bara är en försiktighetsåtgärd för om det är operated by xxx som inte är med i *A?
 

fcx

Medlem
fcx, fick du poäng för din resa med TK eller blev det 0 EB poäng? MVH Mattias

Var tvungen att omboka resan, och codeshare OS/TK kan bara bokas om under turkisk kontorstid, så det blev codeshare OS/LH istället. Synd, för det var utlovat A330 på TK-benet, nu blev det istället A320 (fast LH:s "nya" business var helt OK).
 

AABack2ARN

Medlem
Med andra ord fick du poäng för resan?

Är inte Lufthansas nya business (NEK) de här ultratunna stolarna? De har ju knappast fått någon höjdarkritik på FlyerTalk!
 

fcx

Medlem
Med andra ord fick du poäng för resan?

Är inte Lufthansas nya business (NEK) de här ultratunna stolarna? De har ju knappast fått någon höjdarkritik på FlyerTalk!

Det trillade in massor av poäng, men eftersom jag bokade om fick jag ett annat flightnummer. Jag gillar de tunna stolarna, men jag kan förstå de som inte gör det.
 
Toppen