Senaste nytt

Minsta bytestid i Bangkok till Koh Samui

Storsteffe

Medlem
Tro att många skulle uppskatta om du skrev ut alla förkortningar i klarspråk så att alla förstår.

Tack på förhand.

Tock

Blir mycket skriva det, normalt ogillas förkortningar men nu har DR. Miles uppenbarligen bara kopierat in, lätt att googla fram de man är intresserad av.

EDIT: Jag och min tjockskalle ska inte skriva direkt efter en powernap...
 
Last edited:

Sjoedin

Medlem
Tack för info. Tog en av SAS billiga 1.000.000 resor och åker Köpenhamn-Bangkok (CPH-BKK), fortsättningen till Koh Samui (USM) verkar bli Bangkok Airways. Som inbiten tidspessimist så planerar jag 2:55 för bytet.
 

David

Medlem
I ditt fall är det 1.15 som gäller

STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE 1.15 1.15 1.15 1.15
OFFLINE 1.15 1.15 1.15 1.15
** OR * ARE ALL
**-** ID 3.30 INTER BKK - DMK
**-** ID 3.30 INTER DMK - BKK

Ifall du inte byter till Don Mueang International Airport dvs. :)
 

NotRyan

Medlem
I ditt fall är det 1.15 som gäller



Ifall du inte byter till Don Mueang International Airport dvs. :)

Om han kommer med Thai Airways till Bangkok så blir det 1.00 eftersom han åker Bangkok Airways (PG) till USM (dom flyger också från Suvarnabhumi).

TG-PG ID 1.00

EDIT: Nu såg jag att han flyger SK in, då blir det ju 1.15 :)

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

David

Medlem
Om han kommer med Thai Airways till Bangkok så blir det 1.00 eftersom han åker Bangkok Airways (PG) till USM (dom flyger också från Suvarnabhumi).

TG-PG ID 1.00

Mvh
/NotRyan

Se där ja, det jag postade ovan var nämligen exakt det Expertflyger gav mig när jag specifikt angav TG-PG ID som sökkriterier.

EDIT: och jag måste blivit lurad av din post och skrev TG-PG när jag i själva verket hade fyllt i SAS. :)
 
Last edited:

JonW

Medlem
Normen är ju 1:15, men det som styr är i praktiken om det finns check through avtal mellan bolagen (Och om de i så fall har lust att använda det, inte alltid säkert...)
Måste man ta ut bagaget måste man ju igenom immigration, och bara det kan ta 40 min om man har otur samt saknar priority.
Dessutom ska man ju till andra änden terminalen, upp två trappor, checka in på nytt samt security och rätt lång promenad till A-gaterna.
Finns normalt inte en chans att man klarar detta på 1:15.

Faktum är att det är tufft nog om man landar runt Westkorset, dvs pirerna E, F eller G, även utan bagage och immigration.
Avstånden är enorma, och en ny security samt transitkontroll väntar i East...

Ett tips är att det finns fri buggytransfer mellan West och East, men den är inte helt lätt att hitta, och måste oftast väntas in.
 
Toppen