Senaste nytt

Är du MacGyver? Eller vad använder du freebies från hotell till?

jumbooze

Medlem
Hej,

Efter en (för mig) lång vända på olika hotell (30 dagar) så har jag kommit fram till att duschmössor är bra att ha.

För jag har använt dessa till det mesta när det kniper.
1) Man kan använda dem till Skopåsar/Skoskydd i packningen (1 per sko funkar bäst för min 44: or)
2) När jag behövde vattenskydd för min MacBook Air så fungerade det väldigt bra att trä över två stycken en från varje sida.

Nu är min fråga till er, vad använder du freebies från hotell till? "Är du MacGyver?"
 
Last edited:

johan_fbg

Medlem
Känner mig helt plötsligt extremt okreativ.

- Skohorn tar jag med som rese-skohorn.
- Schampoo tar jag med och har i min necessär när jag sover över hos bekanta och liknande.
- Ett och annat sy-kit har fått följa med som rese-sy-kit.
 

Senator

Moderator
Hotellets laundry bag (ej i tyg) tar jag med mig och använder det som en påse för smutskläder när jag packar i resväskan.

Passa dig! På ett hotell var den uppskriven i minibarslistan för 5€. Galgar kostade 10€ :)

Jag har varit så pass j... att jag har plockat med mig några av dessa från finare hotell :) Dock är dessa numera med på resor så jag återanvänder för tvätten hemma och därmed tar jag aldrig plastkassen som hänger.

Jag plockar alltid med mig duschtvålen (om den är av flytande version) och schampoo som sedan används när jag tränar.
 

fcx

Medlem
Alla öppnade småflaskor brukar få följa med hem. Passar utmärkt i verktygsväskan, för man vet aldrig när man hamnar i någon avkrok och måste övernatta oplanerat.

Ett antal "do not disturb"-skyltar har också fått följa med hem.
 

Alx

Medlem
Om det är bra grejer så brukar jag ta med mig schampoo, balsam och tvål för att använda när jag t.ex. Ska bo på hotell med mindre bra badrumsartiklar. Är jag på långresa och ska resa i ekonomi så brukar engångsbadrumstofflorna få följa med i handbagaget. Perfekta att använda ombord på flyget!

Dessutom brukar jag någon gång då och då ta en laundry bag i tyg (fy mig) från de bättre hotellen för att använda som packpåsar för rena stickade tröjor som annars riskerar att ludda ner övrig packning. Dessa brukar gå att återanvända ganska många vändor innan jag "behöver" en ny.
 

TheEagle

Medlem
Plockade tidigare lite maniskt med mig både tvål, shampoo och andra produkter som fanns tillgängliga. Till slut sa min sambo stopp när vi hade en icakasse med småflaskor och prylar hemma.
Nu kliar det i fingarna men jag låter bli om det inte är riktigt bra saker eller flaskor som man verkligen har nytta av.
 

agehall

Medlem
Fast nu har vi väl hamnat OT ändå..? Frågan från Jumbooze var ju vad ni kommit på för smarta saker att göra med de "freebies" som finns på rummet, inte vad vi brukar sno med oss...
 
Jeg bruger en Lufthansa C toilettaske til ledninger og opladere mm. når jeg er afsted. Den størrelse er perfekt til oplader til kamera + iPad/iPhone, samt et sæt Apple EarPods.
 
Toppen