Senaste nytt

SAS Vinyl-LP

Sjoedin

Medlem
Fick nyligen en vinylspelare och när jag gick igenom mina två flyttlådor vinyl så hittade jag denna klenod, SAS - USA the Music World. Jag vet inte hur den har hamnat i min ägo. Etiketten säger 1980, långt innan jag började resa privat och i jobbet.
Någon som vet mer om denna skiva ?
1vinyl.jpg

2vinyl.jpg

3vinyl.jpg
 

jth

Medlem
Det som slår mig mest är att en del av loggan är väldigt lik Finairs nuvarande logga..

"Draklogotypen" användes mellan 1978 och 1983 innan Janne Carlzon ersatte den med de klassiska 80-talsränderna. Man kan ju anta att skivan är någon PR-grej.

Det vore kul att få veta lite mer om den, man kanske kan kontakta någon på Columbia/EMI som kan forska i historien, om det är någon specialkompilation eller bara en ommärkning av någon samlingsskiva. Står det något intressant på texten på baksidan?

Edit: lite info här: http://www.discogs.com/Unknown-Artist-USA-The-Music-World-SAS/release/3944143
 
Last edited:

Hasse E

Medlem
Kul grej! Själv hittade jag en LP som gavs ut när PanAm började åka från Arlanda, på en loppmarknad i Stockholm. Blandade svenska artister, inget jag lyssnar på men kul ändå!
 
Toppen