Senaste nytt

Vad gäller egentligen - fast track Landvetter som Star Alliance Gold?

Jag har Star Alliance Gold-status via Aegean Airlines och var inställd på att Fast Track var något som är upp till respektive flygplats att erbjuda utvalda målgrupper och att i Sverige så är det oftast endast EBG-statushållare som är berättigade. Vad gäller Landvetter så blir jag inte riktigt klok på vad som gäller.
  • SAS hemsida säger: "Tyvärr! Är du guldmedlem hos någon av våra Star Alliance partners, eller om din flygning sker med annat bolag, så kan du inte utnyttja Fast Track. Kolla din resplan - "Flight operated by"."
  • Landvetters hemsida säger: "Tjänsten gäller även för dig som reser med SAS och har Eurobonus Guldkort, Business-biljett och Economy Extra-biljett"
  • Mitt mobila boarding-kort som jag just hämtade för en flight inrikes imorgon med SAS säger följande (längst ned): "Welcome to SAS Fast Track - Have a nice flight".

Finns det någon som vet vad som gäller i praktiken?
 

kristerj

Medlem
På utrikes i Landvetter är det ju personen som kollar ditt boarding pass som avgör om du ska släppas igenom eller ej. Jag skulle bara visa upp mitt *G kort och hoppas på att bli insläppt. För övrigt brukar ju kön på Landvetter sällan vara lång.
 

MarcusC

Medlem
Det är lite motsägelsefullt på Landvetter dock kan jag tycka. Det är väl som ovan sägs EBG & SAS Plus. Men, jag reste häromdagen LH Business med SEN kort. På skärmen vid boarding kort kontrollen stod det då access to fast track?
 
Toppen