Senaste nytt

Tips på bra hotell i Sydney

Markus

Medlem
Hej,
Ska ner med jobbet till Sydney nu i vår och undersöker boendet. Tidigare resor har vi bott på Holiday Inn i Darling Harbour vilket är ok vad gäller pris (1500-1800 SEK) och läge (nära till restauranger, shopping i CBD och löpning längs vattnet). Dock kan man väl konstatera att rumsstandarden och övrig hotellservice inte riktigt är på topp.

Är det någon av er som har tips på kvalitativt, prisvärt hotell i detta område alternativt någon annanstans någorlunda centralt? Prismässigt tänker vi oss väl inte mer än 2000 SEK.
 
Här är min recension av Travelodge Wynyard:
Smack-in-the-middle at a good price - Recensioner - Travelodge Wynyard Sydney - TripAdvisor

Det är inte fantastiskt på något sätt men kan vara billigt om du hittar deals - ibland har dom 30% om man bokar minst tre nätter. Läget är bra så kompensera avsaknaden av lyx med schyssta middagar istället på någon fin restaurang :)

Har också erfarenhet av ett par Holiday Inn och Crowne Plaza i Sydney (samt t ex Shangri-La) och inget hotell har imponerat riktigt tyärr.
 

Markus

Medlem
Här är min recension av Travelodge Wynyard:
Smack-in-the-middle at a good price - Recensioner - Travelodge Wynyard Sydney - TripAdvisor

Det är inte fantastiskt på något sätt men kan vara billigt om du hittar deals - ibland har dom 30% om man bokar minst tre nätter. Läget är bra så kompensera avsaknaden av lyx med schyssta middagar istället på någon fin restaurang :)

Har också erfarenhet av ett par Holiday Inn och Crowne Plaza i Sydney (samt t ex Shangri-La) och inget hotell har imponerat riktigt tyärr.

Tack för tipset! Ska kolla in om det kan vara ett alternativ.
Jag kom på att jag bott på ett Novotel i Darling Harbour också men inte heller det var något att hänga i julgranen. Hade hoppats hitta en pärla den här gången...
 

HenrikT

Medlem
Jag har ett tips gällande Sydney. Jag har bott där tidigare och hamnade alltid i området Darlinghurst när jag skulle ha roligt eller gå ut och äta. Speciellt Victoria street har ett stort utbud. I just Darlinghurst finns ett hotell som heter the Kirketon hotel som jag har bott på tre gånger och varit väldigt nöjd. Kan vara värt att kolla upp om man vill bo i något annat än de värsta turistkvarteren. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

David

Medlem
Jag har bott ett par gånger på Marriott Circular Quay. Senaste gången nu i veckan. Bra läge, moderna rum och trevligt hotell i allmänhet. Får du rum på rätt sida av hotellet, och tillräckligt högt upp, kan du vakna upp till utsikten av Harbour Bridge eller Operahuset. De har incheckning kl 15 men ifall du kommer tidigare kan du nyttja deras arrival lounge där det finns duschmöjligheter, soffor och lite fika.

Priset brukar ligga på ca 299 AUD per natt (319 med frukost).

Skall lägga upp en recension nu i helgen, så ifall du är intresserad kan du kika in där lite senare.
 

Markus

Medlem
Jag har ett tips gällande Sydney. Jag har bott där tidigare och hamnade alltid i området Darlinghurst när jag skulle ha roligt eller gå ut och äta. Speciellt Victoria street har ett stort utbud. I just Darlinghurst finns ett hotell som heter the Kirketon hotel som jag har bott på tre gånger och varit väldigt nöjd. Kan vara värt att kolla upp om man vill bo i något annat än de värsta turistkvarteren. :)

Hehe, känner genast att jag måste söka mig bort från "turistkvarteren"... Kollade Kirketon och det såg riktigt schysst ut - dessutom relativt billigt. Tyvärr var det fullbokat när jag ska dit. :-( Tack för tipset ändå!
 

Markus

Medlem
Jag har bott ett par gånger på Marriott Circular Quay. Senaste gången nu i veckan. Bra läge, moderna rum och trevligt hotell i allmänhet. Får du rum på rätt sida av hotellet, och tillräckligt högt upp, kan du vakna upp till utsikten av Harbour Bridge eller Operahuset. De har incheckning kl 15 men ifall du kommer tidigare kan du nyttja deras arrival lounge där det finns duschmöjligheter, soffor och lite fika.

Priset brukar ligga på ca 299 AUD per natt (319 med frukost).

Skall lägga upp en recension nu i helgen, så ifall du är intresserad kan du kika in där lite senare.

Ok, det här låter lovande. Ska kolla det omgående! Ser fram emot att läsa din recension. Tack!
 

ACervin

Medlem
Jag har ett tips gällande Sydney. Jag har bott där tidigare och hamnade alltid i området Darlinghurst när jag skulle ha roligt eller gå ut och äta. Speciellt Victoria street har ett stort utbud. I just Darlinghurst finns ett hotell som heter the Kirketon hotel som jag har bott på tre gånger och varit väldigt nöjd. Kan vara värt att kolla upp om man vill bo i något annat än de värsta turistkvarteren. :)

Håller helt med om att Darlinghurst, Victoria street är en kanongata för restauranger och folkliv med världens bästa glass på Messina. Har skrivit en recension av Victoria street här.

http://www.businessclass.se/forum/reserapporter/8848-mikroreseberaettelse-gatstump-i-sydney.html

Crown street en annan trendig gata inte långt därifrån. Därför föreslår jag att du tittar på Holiday Inn på Potts point. En vanligt standard HI men om du tar rum med harbour view så ser du ut över botaniska trädgården och operahuset. Tåget stannar under hotellet.
 

ACervin

Medlem
Annars anser en del av mina Australiska kompisar att "the Russell" in the Rocks är en gömd pärla. Ett gammaldags rustikt hotell har själv inte bott där dock.
 

Markus

Medlem
Annars anser en del av mina Australiska kompisar att "the Russell" in the Rocks är en gömd pärla. Ett gammaldags rustikt hotell har själv inte bott där dock.

Tack för dina tips ACervin! (Något sa mig att du skulle dyka in här...) Jag återkommer med vad det blev till slut och mina egna synpunkter.

Tack allihop!
 
Toppen