Senaste nytt

Avklippt HON-tag på bagage?

Bryant

Medlem
Igår när jag checkade in på ARN-ZRH-PMI(flög med SWISS) så fick min väska en HON-tag och vagnen en vanlig orange priority-tag. När vi hämtade bagaget i Palma så såg det ut som att HON-tagen blivit avklippt. Avriven kan den inte ha blivit då snittet är väldigt jämt och fint.

Har LH gruppen ett system som känner av dessa misstag och korrigerar dem?
 

Jacob

Medlem
Det finns många flygplatser i världen där man i samband med transfers inte bara kontrollerar flyg och destination utan även kabinklass och aktivt korrigerar vid behov. Kan tänka mig att det dyker upp på de handscanners som de har i bagagesorteringen. Har hänt mig ett antal gånger men brukar vara åt andra hållet, dvs att jag ansluter till första klass och att man vid transfern byter ut en generell prioritetstagg mot en förstaklasstagg och ser till att min väska lastas i förstaklasscontainern så den blir absolut först på destinationen. Så absolut, visst händer det.

Men å andra sidan, vad spelar det för roll inom Europa?
 

Bryant

Medlem
Det finns många flygplatser i världen där man i samband med transfers inte bara kontrollerar flyg och destination utan även kabinklass och aktivt korrigerar vid behov. Kan tänka mig att det dyker upp på de handscanners som de har i bagagesorteringen. Har hänt mig ett antal gånger men brukar vara åt andra hållet, dvs att jag ansluter till första klass och att man vid transfern byter ut en generell prioritetstagg mot en förstaklasstagg och ser till att min väska lastas i förstaklasscontainern så den blir absolut först på destinationen. Så absolut, visst händer det.

Men å andra sidan, vad spelar det för roll inom Europa?

Ok! Spelar absolut ingen roll, vi var ändå sist ner till bandet :). Var bara nyfiken på hur det funkar bakom kulissen.
 

TheEagle

Medlem
Lite OT kanske men en liten bagagehistoria bara... Flög KUL-LGK med One World visserligen. Hade korrekt fått en Emeraldtag/First Classtag på bagaget. Men vad hjälpte det. Bagaget kom sist!
 

FF#1

Medlem
Har råkat ut för att få min priotagg avklippt ett fåtal gånger med LH.
Om jag tar på mig "foliehatten" och är konspiratorisk så fick jag inga bonuspoäng när det hände.
Kollar det verkligen att man har rätt statuskort och kapar taggen annars?
 

fcx

Medlem
Jag fick HON-taggat bagage för inte så länge sedan. Efter ankomst gick det dock att pilla bort två av taggarna, så nu letar jag ett bra användningsområde för dem.
Funderar på att använda dem på DY vid tillfälle och se vad som händer :)
 

Senator

Moderator
Inte för att vara den som är den, men om man inte var berättiga till dessa i första hand, och sedan är dom borta, "what is the big deal"?

SAS taggade fel, Swiss upptäckte det och väljer värna om den viktigaste produkten. Och ja, de få antal gånger när jag har varit berättigad så har väskorna i vissa fall kommit fram innan mig; även på Arlanda. Så jag fattar om man väljer att ta bort dessa; "you get what you pay for". :)
 
Toppen