Senaste nytt

Saknar SAS flighter Stockholm-Malaga i augusti

telelina

Medlem
Hej!

Tittar på biljetter med SAS Stockholm-Malaga, som exempel 10-20:e aug. Mellan 17:e augusti till 30:e finns det bara 2 dagar (lördagar) med returresor. Tycker att det verkar märkligt. I september finns det avgångar alla dagar utom mån & tis. Väljer jag hemresa från annan ort - Barcelona får jag upp avgångar men med Lufthansa.
Någon som vet vad det beror på?
 

jth

Medlem
Just sista halvan av Augusti är ju en liten "lågsäsong" i högsäsongen, så det behöver inte vara så konstigt. Skolorna har börjat och det är för tidigt för golfspelande pensionärer, som ju är en rätt betydande kundgrupp till Spanien under höstarna.
Det är väl en prioritering av kapaciten, eftersom man kör sommarprogram med många semesterdestinationer fram till slutet av Augusti, samtidigt som man måste börja öka frekvensen på de vanliga affärslinjerna under Augusti.
 

telelina

Medlem
Just sista halvan av Augusti är ju en liten "lågsäsong" i högsäsongen, så det behöver inte vara så konstigt. Skolorna har börjat och det är för tidigt för golfspelande pensionärer, som ju är en rätt betydande kundgrupp till Spanien under höstarna.
Det är väl en prioritering av kapaciten, eftersom man kör sommarprogram med många semesterdestinationer fram till slutet av Augusti, samtidigt som man måste börja öka frekvensen på de vanliga affärslinjerna under Augusti.


Låter logiskt även om jag hoppas på ngt annat. Konstigt är att de inte ens erbjuder returflighten med annat * alliance flyg så att de åtminstone kan få sälja utresan själva.
 
Toppen