Senaste nytt

Icelandair Business eller SAS Economy Extra? Vilket är bäst?

Hej


Vi är tre personer som ska ut och flyga till New York,
och vi undrar vad som är smartast att välja?

Economy Class Flexible: 4000Kr
Economy Extra Flexible: 7900Kr

Hur mycket skillnad är det på de här klasserna på SAS?
 

Dr. Miles

Expert
Hej


Vi är tre personer som ska ut och flyga till New York,
och vi undrar vad som är smartast att välja?

Economy Class Flexible: 4000Kr
Economy Extra Flexible: 7900Kr

Hur mycket skillnad är det på de här klasserna på SAS?

Är priserna per enkelresa?
Om det var Stockholm-New York T/R i Economy Extra för 7.900 SEK(inkl. skatter, tror jag), så är det jättebra pris.
 

Dr. Miles

Expert

Jag tror att det är 7.900 kr per enkelresa.
Priset på varje riktning summeras och det blir ca 15.000 SEK inkl. skatter.

Billigaste SAS Economy Extra pris mellan Stokcholm - New York T/R är Fare basis: B1SXTRA, vilket kostar 11.685 SEK + skatter.

Så här ser ut när jag söker.
screenshot_20111202_1.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Tycker du det är helt okej pris eller för mycket, har aldrig testat extra..

Jag frågar så här istället. När åker ni?

Just nu erbjuder British Airways Business Class till olika destinationer(inkl. New York) från London ca 1.006 GBP inkl. skatter per person.

Om det passar in de datumen som kampanjer gäller, ska jag utan tvekan att välja British Airways Business class istället SAS Economy Extra.

Här kan du hitta information om British Airways erbjudande från London.

A Pair of Business Class tickets for £2012 - British Airways skrev:
Flight Deals - BA Seat Sale
– Terms and Conditions


  • Flight and holiday prices include all pre-payable taxes, fees and charges.
  • Travel dates shown above for flights must be completed within the travel dates as stated (You can travel outbound from 20 December to 31 December, and travel back by 12 January.).
  • Travel dates shown above for holidays must be completed within the travel dates as stated (You can travel outbound from 20 December to 31 December, and travel back by 12 January.).
  • Holiday prices are in GBP per person based on 2 adults sharing, and include return British Airways Club World flights from the departure airport as stated.
  • Bookings in Club World are non refundable, non changeable and non transferable.
  • Prices shown are based on debit card payment. Bookings made over the telephone will carry a £5 booking fee per person per ticket.
  • BA applies a charge for other cards (and PayPal). Advertised fares are available on ba.com. Additional charges may apply if purchased through BA outlets or travel agents.
  • Bookings must be made between 1 December and 5 December 2011.

Om ni har tänkt att flyga ut mellan 20-31 dec i år, berätta för dina föräldrar om erbjudandet.
 
Toppen