Senaste nytt

Lounge med SAS Plus?

Vulkan

Medlem
Ska göra en weekend med frugan i Prag och tänkte boka SAS Plus. Ingen av oss har EBG (ännu...). Tanken med att boka plus är att kunna mysa lite extra, bl. a. i loungen på Arlanda, vilket jag tolkar reglerna som att man får. Men hur är det i Prag? Jag tycker informationen på sas.se är lite otydlig. Ingår lounge i Prag på plusbiljett? På något ställe läste jag att Sas lounge ingår, men det finns ju inte i Prag. Men på något annat ställe läste jag att man får access till star alliance lounger inom europa. Någon som vet vad som gäller?
 

palmen

Moderator
Du har rätt till lounge när du flyger Plus, både på Arlanda och din destination.
Om inte SAS har en egen lounge har de avtal med en annan lounge dit du har tillträde
 

sembl

Medlem
Loungen i Prag är varken bra eller dålig om man flyger SAS plus. Soppa och lite mackor, bra ölutbud och modern inredning
 

011430121

Medlem
Ingen av oss har EBG (ännu...). Tanken med att boka plus är att kunna mysa lite extra, bl. a. i loungen på Arlanda
Tänk på att Arlanda är inte samma lounge som SAS Plus och EBG andvänder, större utbud i EBG loungen men framför allt så har den loungen BC hörna! I Prag är det ingen skillnad
 

Nemo

Medlem
På ARN använder du SAS lounge som Plus-resenär, till höger om receptionen. Som EBG använder du SAS Guld-lounge, till vänster om receptionen.
 

Dr. Miles

Expert
Resenär i SAS Plus från Tokyo Nartita kan använda partner lounge (jag gissar att det är ANA Lounge).

SAS Japan skrev:
SASのプレミアムエコノミークラスであるSAS Plusのお客様にこの度、成田空港の提携航空会社ラウンジをご利用頂くことができるようになりました。
SAS Plusのお客様は、これまでもSASが北欧を中心に展開するスカンジナビアデザインの洗練されたSASラウンジ※1をご利用頂くことが可能でしたが、この度、成田空港でもラウンジをご利用頂くことが可能となったものです。

※1 SASラウンジは、コペンハーゲン、オスロ、ストックホルム、ヨーテボリ、ヘルシンキ、ブリュッセル、ロンドン、パリに展開しています。

Källa: SAS Press Release i Japan (2013-11-15)
SASのプレミアムエコノミークラス、SAS Plusで成田空港のラウンジ利用が可能に ~ ますますお得になるSAS Plusのサービスが充実 ~
 
Toppen