Senaste nytt

Ingen mer on-hold av biljetter :(

agehall

Medlem
Jag har just ringt BA och gjort en bokning som jag ville sätta on hold för att kunna verifiera lite saker imorgon innan den biljetteras. Till min stora förvåning fick jag veta att de inte längre gör det. :(

Jag blev lite paff men 24h räcker för att jag ska kunna verifiera allt denna gång och därför genomförde jag bokningen. (650TP för en T/R till NYC!)

Är det något nytt eller är det bara jag som missat detta?
 

fcx

Medlem
Det här brukar ju vara (enda) fördelen med en resebyrå. Har inte ens reflekterat över att göra det direkt med flygbolaget, så tack för tipset. Synd bara att det verkar komma försent :)
 

Homer

Medlem
Ja det är nytt, för mig i alla fall, att BA gjorde det menar jag ;)

5% rabatt får man väl inte om man bokar via telefon? så varför bokar du inte på Iberia.com istället,
förmodligen samma pris och du kan sätta bokningen on-hold 24timmar utan att ringa
du får dessutom [URL="http://www.businessclass.se/forum/british-airways-executive-club/10105-2-000-avios-om-bokar-biljett-med-valfritt-bolag-via-iberia-com]3-000-avios-om-bokar-biljett-med-valfritt-bolag-via-iberia-com.[/URL]
Det blir förmodligen inte dubbla poäng om du betalar med BA Visa men det är ju bara att betala med Amex eller Diners istället
 

agehall

Medlem
Visst f-n. Den där 5%-aren hade jag glömt bort. Det får bli på nästa bokning.

Största anledningen till att jag ringde, var att jag ville ha AA-fligherna som AA, inte codeshare. Kan man få det via iberia?

Edit: Det hade ändå inte gått med vouchern då den bara funkar på BA-marketed flighter. Dvs när jag vill ha min AA-flight som AA så skiter det sig.
 
Last edited:

Homer

Medlem
Visst f-n. Den där 5%-aren hade jag glömt bort. Det får bli på nästa bokning.

Största anledningen till att jag ringde, var att jag ville ha AA-fligherna som AA, inte codeshare. Kan man få det via iberia?

Edit: Det hade ändå inte gått med vouchern då den bara funkar på BA-marketed flighter. Dvs när jag vill ha min AA-flight som AA så skiter det sig.

Jag har bara bokat long-haul en gång och då fick inrikes USA segmenten med AA deras flightcode,
men man ser inte bokningsklassen innan man betalt, så enda sättet att kolla detta innan man betalar
är att sätta bokningen on-hold och sedan gå till Finnair där visas bokningsklasserna.

En annan negativ förändring med BA.com (har inte testat via telefon) är att det inte längre
går att få med en sväng över HEL, lägger man in rutten själv så får man som svar en rutt
via LHR (alltså ARN-LHR-HEL-LHR isf. ARN-HEL-LHR) och priset skenar iväg rejält.
Detta fungerar fortfarande på aa.com, och priset blir nästan oförändrat.
Jag har inte testa på Iberia.com ännu.
 

agehall

Medlem
Jag bokade just ARN-HEL-LHR-BOS-JFK-LCY/LHR-HEL-ARN över telefon med BA, så det går utmärkt att ta svängen över HEL om man kör via telefon.
 

Homer

Medlem
Även om man inte behöver de extra TPs det ger, så är en bra anledning att boka sådär
att slippa afternoon tea eftersom man kan välja AY till LHR :p
 

agehall

Medlem
Jag bokade ren AY638 ut och vad det nu blev på hemvägen.

Nu sitter jag och svär över att babybussen inte har plats i I, så det ser mörkt ut att fixa 1500TP till både mig och FruAgehall genom en HNL-semester i påsk. Vi kan inte vara allt för flexibla med semestern, så antingen blir det två veckor eller så blir det typ 3 dagar. :(
 

nlu

Medlem
Jag bokade ren AY638 ut och vad det nu blev på hemvägen.

Nu sitter jag och svär över att babybussen inte har plats i I, så det ser mörkt ut att fixa 1500TP till både mig och FruAgehall genom en HNL-semester i påsk. Vi kan inte vara allt för flexibla med semestern, så antingen blir det två veckor eller så blir det typ 3 dagar. :(
har du kollat som aa,ib,ba,ay fare? de verkar ha lite olika avail
 
Toppen