Senaste nytt

Regler kring duschar och vilrum i Turkish Airlines lounge i Istanbul

fcx

Medlem
Har någon koll på vilka som har access till duscharna? Sist jag var där minns jag att det var specialregler för vilka som fick ta duschar och vilrum, men eftersom jag flög C på TK var det inga problem. Nu flyger jag C på LH (som *G) IST-MUC-ARN, är det tillgång eller inte?
 

PYRZ

Medlem
Mig veterligen är det inga specialregler? Sist jag använde duschen flög jag Y på TK, ingen som frågade vad jag flög med eller annat förutom mitt namn som de skrev på en post-it lapp. Vore konstigt om det fanns några regler på vem som får använda eller inte. Är man inne i loungen så är man inne ;)
 

johhenrik

Medlem
Det finns regler, men det efterlevs inte. :) Reglerna är, om jag minns rätt, C samt Elite Plus har tillgång till vilorummet. Duschen är jag osäker på.
 

E.K

Medlem
Reglerna för vilorummet är följande, och i mtt fall tummades det inte trots TK C och Guldkort.
Transfertid på minst 4 timmar och max 7 timmar.
Alltså när planet landar, minst 4 timmar eller max 7 timmar tills nästa avgår.
Hade själv 11 timmar 2014-01-02
OT. Dom hänvisade till loungerecptionen så fick dom ordna hotell. Brydde mig inte, var egentligen ute efter en bild till BC.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
Bumpar en gammal tråd om loungen i IST.

Har någon koll på vilka som har access till duscharna? Sist jag var där minns jag att det var specialregler för vilka som fick ta duschar och vilrum, men eftersom jag flög C på TK var det inga problem. Nu flyger jag C på LH (som *G) IST-MUC-ARN, är det tillgång eller inte?

Duschen har alla tillgång till. Dock så har man förtur som C på TK eller Elite Plus.
 

cantona

Medlem
Reglerna för vilorummet är följande, och i mtt fall tummades det inte trots TK C och Guldkort.
Transfertid på minst 4 timmar och max 7 timmar.
Alltså när planet landar, minst 4 timmar eller max 7 timmar tills nästa avgår.
Hade själv 11 timmar 2014-01-02
OT. Dom hänvisade till loungerecptionen så fick dom ordna hotell. Brydde mig inte, var egentligen ute efter en bild till BC.

Har liknande erfarenheter. Mitt stopp varade 7:55 och svaret jag fick var att det var för länge. Blev också hänvisad till receptionen men jag skulle få betala för hotellet. På mitt BP stod det redan att jag var TK Gold så vet inte om det hade ändrat något om jag påpekade detta.
 

pep

Medlem
.. Mitt stopp varade 7:55 och svaret jag fick var att det var för länge. Blev också hänvisad till receptionen men jag skulle få betala för hotellet. På mitt BP stod det redan att jag var TK Gold så vet inte om det hade ändrat något om jag påpekade detta.
Fløj du economy? QR giver hotel ved >8 timer, selv på de billigste economy billetter
 

cantona

Medlem
Jo, det var i ekonomi. Blev erbjuden att bli ombokad till tidigare flight men mina fötter behövde vila. Hittade en plats i "biosalongen" och fick välbehövlig vila.
Det som förvånade mig var att ingen kunde riktigt förklara varför det var för länge så jag gav upp men den här tråden förklarade saken.
 
Toppen