Senaste nytt

Størst chance for opgradering til New York med SAS Plus

Frequie

Medlem
Min kæreste og jeg skal til New York (EWR) til sommer, og vi vil gerne undgå cattle-class (men ikke for enhver pris)

Hvad er en god strategi for at blive opgraderet til SAS Plus (Economy Extra) til EWR fra CPH? Hvilke af disse optioner øger min chance for at blive opgraderet? Måske der findes andre muligheder jeg ikke kender til :)

1) OptionTown (OT) upgrade
2) Confirmed point upgrade hos SAS (jeg har point til det)
3) Checkin/gate point upgrade (non-confirmed)
4) OT upgrade OG en confirmed point upgrade hos SAS
5) OT upgrade OG en checkin/gate point upgrade (hvis OT ikke lykkes)

Min preference er at betale for en OT upgrade, for at få dobbelt point credit. Men hvad sker der i eksempel 4, kan man risikere både at betale for en OT upgrade og en point upgrade?
 
Last edited:
Hej og velkommen til Frequie! :)

Jeg ville helt klart bruge OptionTown, hvis du så ikke bliver opgraderet der, så check-in/gate. Som med alt andet er der en vis usikkerhed, hvis du vil være sikker på at side i SAS+ så er der kun en mulighed... $$$
 
Last edited:

Nystrom

Medlem
Min preference er at betale for en OT upgrade, for at få dobbelt point credit. Men hvad sker der i eksempel 4, kan man risikere både at betale for en OT upgrade og en point upgrade?

Om du tar varianten 4) så riskerar du att få betala två gånger för samma sak.

Jag bedömer att OT går före points uppgrade. Jag skulle satsa på OT och om den inte går igenom, uppgradering med poäng (även om det inte är någon bra affär)
 

jth

Medlem
Problemet med 4 är att man kan råka ut för en "subject to availability" upgrade och sedan efteråt, så kickar poänguppgraderingen in. Detta hände mig nu sist, och jag tycker jag borde på pengarna tillbaka från optiontown, men det kommer säkert bli problem med det.
Annars tycker jag att optiontown till plus är prisvärt nu när man får 200% poäng även i plus. Sedan kan man göra en poänguppgradering till business på det.
 

FredrikH

Medlem
Om du bara satsar på "Confirmed upgrade" (Även om jag hellre skulle valt OT)och den inte går igenom så tveka inte att prova "upgrade at gate".
 

perhall

Medlem
Det är väl ganska enkelt: OT ger reda pengar till SAS. Kan tänka mig att de får 70-80 procent av det som OT drar från kortet. Även om EBP också har ett (intern)pris så är pengar mer välkomna än att minska EBP-skulden hos SAS just nu.../Per
 

Frequie

Medlem
Tak for input allesammen. Det bliver en OT upgrade, og hvis den fejler så må jeg prøve med en checkin/gate opgradering med bonus point. Jeg krydser fingre :)
 
Toppen