Senaste nytt

Priority Pass genom betal/kreditkort

ucce

Medlem
I USA har ju införts två nya typer av nivåer på Priority Pass - en för kunder som skaffar direkt genom PP och en för de som får de tillsammans med ett kreditkort. Den sistnämnda har tillägget Select, och ger då inte tillträde till exempelvis Uniteds lounger.

"Note: Members holding a Priority Pass Select membership card and Priority Pass cardholders in the U.S. that receive their membership through a U.S. financial institution will not be allowed access to this Lounge effective 01OCT2011."

Om man ska tolka texten släpps man alltså inte om om man 1. Har ett PP Select eller 2. Har fått sitt kort genom en amerikansk bank. Vad jag förstår går det bara att få PP Select genom banken.

Till min fråga: Vet någon om detta har hänt eller är på gång i Sverige? Har kanske någon till och med fått ett kort som det står Select på? Eller kan man hoppas att detta bara gäller amerikanska kort?

(OBS - jag talar här alltså inte om de vanliga medlemsnivåerna för PP - huruvida det kostar något och i så fall hur mycket har inget med detta att göra)
 

jumbooze

Medlem
jag traskade in med mitt på en lounge häromveckan, de hade skylten , men hade inga problem med mitt PP som jag har via Eurocard
 

vicce

Medlem
Newark har jag använt PP på så det fungerar.

Ska det stå "Select" på kortet eller är det något de får upp när de drar kortet?
 

PYRZ

Medlem
Verkar gälla endast de PP kort man fått via sin amerikanska bank. Har använt mitt PP, som jag fått av Eurocard, i SFO, SEA och EWR utan problem.
 

vicce

Medlem
Verkar gälla endast de PP kort man fått via sin amerikanska bank. Har använt mitt PP, som jag fått av Eurocard, i SFO, SEA och EWR utan problem.

Ja, nu när jag läser om texten så står det ju ganska tydligt.

"Note: Members holding a Priority Pass Select membership card and Priority Pass cardholders in the U.S. that receive their membership through a U.S. financial institution will not be allowed access to this Lounge effective 01OCT2011."
 

ucce

Medlem
Ja, nu när jag läser om texten så står det ju ganska tydligt.

"Note: Members holding a Priority Pass Select membership card and Priority Pass cardholders in the U.S. that receive their membership through a U.S. financial institution will not be allowed access to this Lounge effective 01OCT2011."

Jag tycker inte att det är lika tydligt som ni...

Priority Pass Select membership card and Priority Pass cardholders in the U.S. that receive their membership through a U.S. financial institution

Det vill säga de som inte kommer in är
1. Selectinnhehavare
2. US-medborgare som fått kortet genom sin bank

Hade det stått Priority Pass Select membership (US members that received their card thorugh a US financial...) hade jag varit med på noterna. Nu läser jag det som att Select kommer inte in, och amerikaner som fått kortet från sin bank kommer inte in, oavsett om de har Select eller inte. Förmodligen har de denna regel för att att de annars skull behöva skicka ut en mamma nya kort som det står Select på till alla. Men min farhåga var att de skulle börja med Select till fler är bara amerikaner.

Anyway - har fått mitt PP genom Handelsbanken Platinum nu och där står det inte Select någonstans iaf :)
 
Toppen