Senaste nytt

Uppgradera Air New Zealand med one-up?

motu

Medlem
Någon som använt Air NZs one-up för att uppgradera flight? Ska åka Air NZ mellan Tokyo och Auckland och det vore intressant med er erfarenhet kring pris / möjlighet etc?
 

David

Medlem
Jag har precis lagt bud på ett par hundra dollar för uppgradering från ekonomi till business mellan Sydney och Auckland, 773 ena vägen och 772 andra. Hoppas på positivt svar, vilket isf kommer 20-24 december (7-3 dagar innan avresa). Återkommer med hur det gick.

btw, lite konstigt delforum detta inlägg ligger i va?
 

David

Medlem
För några dagar sedan kom det ett mail från Air New Zealand som påminde om att jag hade lagt ett bud på den lägre delen av skalan och att jag nu hade chans att uppdatera mitt bud. Det struntade jag såklart i och i natt kom mailet att jag blivit uppgraderad SYD-AKL för 200 dollar. Nu väntar jag bara på ett mail till. :)
 

Dr. Miles

Expert
För några dagar sedan kom det ett mail från Air New Zealand som påminde om att jag hade lagt ett bud på den lägre delen av skalan och att jag nu hade chans att uppdatera mitt bud. Det struntade jag såklart i och i natt kom mailet att jag blivit uppgraderad SYD-AKL för 200 dollar. Nu väntar jag bara på ett mail till. :)

Hoppas att du inte flyger på en av de flighterna som har monoclass service. :)
 

David

Medlem
Hoppas att du inte flyger på en av de flighterna som har monoclass service. :)

Skräms inte så... Har researchat lite granna iaf. Expertflyer säger att mina avgångar säljer biljetter i C,D,Z,J men att de flygningar AKL-SYD-AKL som flygs med narrow body bara säljer ekonomiklasser så jag borde gjort rätt. :)
 

taxvalp

Medlem
Dags att damma av denna tråd. Har använt One-Up med Air NZ två gånger och bjudit minimibud +10 NZD och lyckats båda gångerna för två personer. Kanske får man bonus som Star Gold?? Har två försök till kommande veckan så mer datapunkter kommer.

Som namnet antyder kan man till skillnad från hos SAS bara uppgradera ett snäpp, alltså ej Economy till business.
 

Kricka

Medlem
@taxvalp Ursäkta en okunnig fråga: Finns det alltid Premium Economy även
på kortare linjer som Sydney-Auckland? Tänkte om One-Up kan bli Economy
till Business på vissa sträckor?
 

taxvalp

Medlem
@taxvalp Ursäkta en okunnig fråga: Finns det alltid Premium Economy även
på kortare linjer som Sydney-Auckland? Tänkte om One-Up kan bli Economy
till Business på vissa sträckor?

Det är olika, många flighter mellan Australien-NZ med Air NZ kör enklasskoncept medan andra har tre klasser. Beror alltså på den enskilda flighten.
 
Toppen