Senaste nytt

Uppgradering till Economy Comfort on Air France?

jsm

Medlem
Hej!

Funderar på att boka (ej award) resa med AF till Miami i höst. Att sitta i vanlig Economy ser jag inte fram emot...

Med KLM får man i alla fall i samband med att man bokar awardbiljett frågan om man vill uppgradera till Economy Comfort för en viss summa pengar (€70 per leg AMS-JFK) till exempel.

Fungerar det snarlikt på Air France? Dvs om jag bokar billigaste economybiljetter, kan jag betala för att sitta i Economy Comfort?

Tacksam för råd!
 

agehall

Medlem
Ok, återigen, economy comfort på KLM är inte värt en spänn! Det är helt vanlig j-la ekonomi med någon mm extra benutrymme.

AF premium ekonomi är en egen kabin och någonstans mellan ekonomi och business.

jag är inte hundra på om man får erbjudande om att uppgradera med AF, men jag skulle rekommendera att direkt boka det du vill ha och inte förlita dig på något uppgraderingserbjudande.
 

Treo

Medlem
På AF finns Seat Plus som motsvarar KLMs Economy Comfort, dvs extra benutrymme men inget annat. Kostar ungefär samma. Premium Economy kostar mer men ger egen kabin, ett annat säte och i varje fall garanterad champagne i plastglas. :) PE ger dessutom bra med poäng till Flying Blue.
 

Pho

Medlem
Ok, återigen, economy comfort på KLM är inte värt en spänn! Det är helt vanlig j-la ekonomi med någon mm extra benutrymme.

AF premium ekonomi är en egen kabin och någonstans mellan ekonomi och business.

jag är inte hundra på om man får erbjudande om att uppgradera med AF, men jag skulle rekommendera att direkt boka det du vill ha och inte förlita dig på något uppgraderingserbjudande.

Nåja, några spänn tycker jag nog att det kan vara värt på KLM...

När det gäller uppgradering från vanlig economy till premium economy, så kan man inte alls räkna med att det kommer några sådana erbjudanden. Så vill man ha premium economy skall man boka den klassen från början.
 

jsm

Medlem
På AF finns Seat Plus som motsvarar KLMs Economy Comfort, dvs extra benutrymme men inget annat. Kostar ungefär samma. Premium Economy kostar mer men ger egen kabin, ett annat säte och i varje fall garanterad champagne i plastglas. :) PE ger dessutom bra med poäng till Flying Blue.

Tack för förtydligandet. Nu förstår jag hur det funkar!
 
Toppen