Senaste nytt

Söker flygbiljett för USA-resa 26-27/12 - 1-2/1

Behöver komma iväg några dagar för att andas men också för att komma upp i poäng för att få en trevlig bonus från AA.

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
Var är din destination? Minneapolis i första hand, annars NY, LA eller Dallas
När vill/behöver du resa ut? 26:e december + 1 dag
När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 3:e januari så hemma senast 2:e januari
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? I Business class i första hand
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld (gärna AA's 77W över pölen)
Vad är din budget? 20-25.000 SEK
Vad är det viktigaste för dig?
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Skulle kunna ta en stopover i NY till 28:e och flyga till Minneapolis på eftermiddagen där.
 

nota bene

Medlem
Behöver komma iväg några dagar för att andas men också för att komma upp i poäng för att få en trevlig bonus från AA.

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
Var är din destination? Minneapolis i första hand, annars NY, LA eller Dallas
När vill/behöver du resa ut? 26:e december + 1 dag
När vill/behöver du komma hem? Jag måste jobba från den 3:e januari så hemma senast 2:e januari
Hur länge vill du vara borta? --
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? I Business class i första hand
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld (gärna AA's 77W över pölen)
Vad är din budget? 20-25.000 SEK
Vad är det viktigaste för dig?
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Skulle kunna ta en stopover i NY till 28:e och flyga till Minneapolis på eftermiddagen där.

Hittar 28 dec till 1 jan för ca 24500, men ingen availability i rätt bokningsklass med AA den 26-27 (har även tagit en titt på BA, men det verkar inte bättre).
 

nota bene

Medlem
Hittar BA GOT-LHR-ORD-MSP 26/12 (12363kr) samt diverse routings MSP-ORD/DFW-LHR-GOT den 1/1 eller 2/1 (kostn 12353 för ORD och 13897 för DFW, men då är DFW 777). (Allt detta på AA-metall om man vill, annat än GOT-LHR naturligtvis)
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Tack nota bene!
På aa.com?

Hämtade den första posten från aa.com, men den andra (som väl är mer det du söker) är bokningsbar på ba.com. Du verkar behöva spräcka budgeten med en tusenlapp för att få 777 på hemvägen. Jag landade just med en 777:a LHR-JFK och kan ju hålla med om att det är värt att lägga lite energi på att få dessa kärror istället för de gamla.
 
Så ja, fick bokat biljetter idag och reser imorgon, snabba ryck!
Såhär i slutet på året fick jag till ett av mina mål med resandet jag satte upp i början på året. Att resa med antingen 380 eller 787.
Imorgon bär det således av: GOT-LHR-LAX med BA. 320 på första flighten och sen 380 på andra flighten.
Hemresan görs 1/1: SNA-DFW-LHR-GOT då det flygs AA och 738, 77W och 320. Hoppas på att få till en reserapport på detta också!
 
Toppen