Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 Lucka 18. 7000p signup-bonus hos Fortum (1000p mer än vanligt)

Thornado

Medlem
Passa på! Idag kan du teckna ett förmånligt elavtal med Fortum – och tjäna massor av EuroBonus-poäng på din vardagskonsumtion av el! Du får ett bra rörligt elpris och 7000 Extrapoäng som välkomstbonus + 250 Extrapoäng/månad, som fortsätter att ticka in så länge avtalet löper. Totalt tjänar du alltså 10 000 Extrapoäng under ditt första år som Fortumkund.
 

Thornado

Medlem
Inget fantastiskt erbjudande, men jag har ju gått och funderat på att byta till Fortum ett tag nu ändå, så lika bra att passa på och slå till nu.
 

OliT

Medlem
Inget fantastiskt erbjudande, men jag har ju gått och funderat på att byta till Fortum ett tag nu ändå, så lika bra att passa på och slå till nu.

När jag för några månader sedan jämförde Eurobonus-avtalet med andra avtal på marknaden var Fortum-erbjudandet ganska mycket dyrare, om jag inte minns fel. Det kan vara värt att kika på.
 

jth

Medlem
När jag för några månader sedan jämförde Eurobonus-avtalet med andra avtal på marknaden var Fortum-erbjudandet ganska mycket dyrare, om jag inte minns fel. Det kan vara värt att kika på.

Det jag såg i Fortum/eurobonus-avtalet var att den fasta avgiften var högre än för andra abbonemang, så om man har en låg förbrukning så slår det igenom ganska mycket på totalkostnaden.
Jag tittade nu, och de har 79 kr/mån medans exempelvis Skellefteå kraft har 30 kr/mån .
Jag ska nog ta en titt på detta och jämföra med vad jag har nu, och om det känns värt det.

Edit: Dessutom säger sidan på fortum bara 6000 poäng om man går vidare från luckan och inte 7000.
 
Last edited:

Ubbe

Medlem
Edit: Dessutom säger sidan på fortum bara 6000 poäng om man går vidare från luckan och inte 7000.

HeHe Det låter som ett elbolag är inblandat... Jag brukar roa mig med att försöka förstå allt som står på min elräkning och hur de räknat ut de olika beloppen. Fantastiskt hur man kan krångla till något som är så lätt.
 
Sitter och jämför med mitt nuvarande bolag (GodEl) nu.
Månadsavgift 40 kr vs 79 kr/mån med Fortum. Annars skiljer det i princip ingenting på elpriset. Någon tiondels öre kanske.

Jag stör mig dock fasansfullt mycket på just fasta avgifter.

Står det någonstans om man binder upp sig iom detta? Annars kan jag ju tänka mig 6k EB som signup, och sedan byta tillbaka efter någon vecka igen.
 

gdaily

Medlem
Sitter och jämför med mitt nuvarande bolag (GodEl) nu.
Månadsavgift 40 kr vs 79 kr/mån med Fortum. Annars skiljer det i princip ingenting på elpriset. Någon tiondels öre kanske.

Jag stör mig dock fasansfullt mycket på just fasta avgifter.

Står det någonstans om man binder upp sig iom detta? Annars kan jag ju tänka mig 6k EB som signup, och sedan byta tillbaka efter någon vecka igen.
Ett år var det på förra kampanjen. Jag signade upp då, och kommer att kliva av när det gått ett år.

Å andra sidan, man fpr ju 250 poäng per månad också, vilket I min värld är värda 25 kr, dvs halva extrakostnaden får man tillbaks I poäng.
 

palmen

Moderator
Jag missade det, antingen var det bristen på kaffe eller så kan jag svära på att det inte fanns där tidigare i morse :)

Det tog mig 10 minuter själv innan jag hittade den när dealen kom upp i natt. Du är nog inte ensam om att missa den informationen.
 
Toppen