Senaste nytt

Frågor om Flying Blue

marbe166

Medlem
En fråga. Har detta ändrats nyligen? Har för mig att det var en begränsning på ca 3-års giltighetstid för något/några år sedan? Mina fåtaliga Sky-team miles samlar jag för tillfället med Delta, eftersom man behåller dem så länge man har en aktivitet var 18:e månad.

Inte nyligen, jag är ganska säker på att det har varit så iaf sedan 2009.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Janne! Du litar mer på marbe än på mig märker jag.. Den information jag publiserade kommer direkt från mina kollegor på Flying Blue, men jag kontrollerar naturligtvis detta en gång till och återkommer! Hälsn Karin
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Jag vill gärna själv veta och har skickat till FB igen. Det kan vara så att det jag sa gäller när man flytar ner en nivå, men Marbe pratar ju om att avancera uppåt ( mer sympatiskt, absolut! :) Återkommer då jag vet!! Ha det fint, Karin
 

agehall

Medlem
Alltså, jag tycker det låter som ni missförstår varandra lite här.

De miles man tjänar in 2013 kommer att ge status så fort man når en statusnivå 2013. Denna status gäller ju även hela 2014. Så på ett sätt kan man ju se det som att de miles man tjänar i år ger status nästa år.

För oss som var klara 1/1 så känns det inte riktigt så dock.. ;)
 

Agö

Medlem
Hej Karin,

Snabb fråga: har AF/KLM bytt lounge på Kastrup för FBG? Nu i fredags (13/12) blev jag hänvisad till CPH Apartment istället för den vanliga (trista) Novia-loungen. I så fall är det ju en klar förbättring eller var det bara en engångsföreteelse?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej Agö! Vet inte, kollar och återkommer. Aurora, hoppas du fått dina frågor besvarade. Det finns alldeles uppenbart otroligt mycket som jag inte har koll på....Tack Nemo för din assistans :)
 
Kapar tråden..

Har en liten dispyt med KLM om retroreg av poäng. Skulle flyga hem från Paris via AMS till LPI men sista möjliga flyget från CDG till AMS den kvällen blev så pass försenat så att jag skulle missa flyget till LPI från AMS. Loungen på CDG bokade vänligen om mig direkt till ARN istället så att jag åtminstonde somnade i rätt land istället för att få natta på Schipol (hotell i Stockholm+tåg Stockholm-Linköping ersatte dom mig för förvånansvärt i efterhand). Men nu vill jag ju få reggat två flighter som min orginalboking var, och inte bara en. Avgörande för att få silver då jag hade 13 flighter och behövde två till. Nu slutade det på 14 och en saknas 1 för silver. KLM vägrar. Vad säger ni som kan regelverket?
 
Toppen