Senaste nytt

Reise med hund på KLM

A

Aurora

Guest

Hei,

jeg håper å unngå at KLM mister en kunde til Norwegian, men jeg trenger litt hjelp da :) En dame som skal kjøpe seg hund har undersøkt og fått høre at hunder er begrenset fra 8 kg til 6 kg når de reiser i kabinen. Hvorfor har det blitt slikt? I tillegg sies det at KLM krever at valpen må være over 10 uker.

Normalt hos norske selskaper er 8kilo og 8 uker, ikke 6 kilo og 10 uker. Hvis det er slik at kravene er endret mister altså KLM kunder til en konkurrent. Det vil vi ikke!

Ruten det er snakk om er OSL-AMS-PRG og tilbake. Kan du klargjøre reglementet? :)
 

Nemo

Medlem
Hei,
jeg håper å unngå at KLM mister en kunde til Norwegian, men jeg trenger litt hjelp da :) En dame som skal kjøpe seg hund har undersøkt og fått høre at hunder er begrenset fra 8 kg til 6 kg når de reiser i kabinen. Hvorfor har det blitt slikt? I tillegg sies det at KLM krever at valpen må være over 10 uker.
Normalt hos norske selskaper er 8kilo og 8 uker, ikke 6 kilo og 10 uker. Hvis det er slik at kravene er endret mister altså KLM kunder til en konkurrent. Det vil vi ikke!
Ruten det er snakk om er OSL-AMS-PRG og tilbake. Kan du klargjøre reglementet? :)
Levende dyr - Norwegian
Mindre kjæledyr (hunder og katter) kan fraktes i kabinen kun på innenlandsreiser innad i Norden (unntatt til/fra Svalbard). Bur/kennel - dyr i kabin: Dyret må fraktes i IATA-godkjent bur/kennel. Maksimum vekt for slikt bur er brutto 8 kg med maksimum dimensjoner på 43x31x20cm (LxBxH).
Travelling with pets - KLM.com
A small cat or dog can be taken into the Economy Class cabin of most KLM flights, and in Business Class on most KLM flights within Europe: In a suitable kennel or pet travel bag no higher than 20 cm (7.9 in). Your pet must be able to stand up and lay down comfortably. Total weight of pet + travel bag or kennel may be max. 6 kg (13 lbs).
Djur i kabinen - SAS
Burens/väskans mått får inte överstiga 40x25x23 cm (16x10x9 tum). Den sammanlagda vikten för djuret och buren/väskan får vara max 8 kg. Överskrids vikten ska djuret fraktas i lastutrymmet. Kattunge eller hundvalp måste vara minst 8 veckor gammal.
Czech Airlines - Czech Airlines - Special Care - Czech Airlines
The only animals that are permitted to travel in the cabin with you are a dog, cat, rabbit, or chinchilla, and only subject to the following conditions: The animal must be placed in a special crate (max. dimensions 43 x 30 x 27 cm / 17 x 12 x 11 in, max. weight of the create with animal 8 kg / 17 lb).
Lufthansa ® Norway - Animals
You may take a dog or cat into the cabin, if the weight of the animal (including transport container) does not exceed eight kilograms. The animal has to be kept in a box measuring not more than 55 cm x 40 cm x 23 cm. You may use your own transport box if it has the necessary measurement and is watertight and bite proof.
 
A

Aurora

Guest
Ja jeg har sett det, og synes det er forunderlig at KLM har så betydelig annerledes regler enn resten av gjengen (8 kg vs 6 kg). Merkelig regel.

Nå ble det slik at jeg fant OK prisede billetter med Lufthansa til vedkommende, og jeg er fornøyd enn så lenge vedkommende ikke endte opp med Norwegian-billetter ;)
 
Toppen