Senaste nytt

Bästa Finnair Loungen i Helsingfors

Jonas C

Medlem
Kommer att flyga till Tokyo via Helsingfors om ett par veckor. På utresan har vi ett 2,5 timmars layover och på hemresan 5 timmar.

På utresan blir det förmodligen att gå raka vägen igenom passkontrollen till non-Schengen loungen. På hemresan undrar jag däremot vilken lounge som är bäst att spendera 5 timmar i. Bör jag stanna i non-Schengen eller är någon av de två Schengen loungerna bättre?
 

David

Medlem
Ingen expert på detaljer kring loungerna på HEL men jag tycker att du skall ta en liten vända till Almost@Home, ett lite annorlunda lounge som är rätt trevligt.
 

HKG Flyer

Medlem
Jag tänkte ta och kolla läget i Almost@home för ett par veckor sedan när jag åkte Finnair C klass men det gick ju inte för sig. Jag hade inte gjort hemläxan, för det är Priority Pass och betallounge i första hand. Verkar också som BA använder denna lounge.

Mer info: SSP Finland :: Almost@home Lounge
 

David

Medlem
Jag tänkte ta och kolla läget i Almost@home för ett par veckor sedan när jag åkte Finnair C klass men det gick ju inte för sig. Jag hade inte gjort hemläxan, för det är Priority Pass och betallounge i första hand. Verkar också som BA använder denna lounge.

Mer info: SSP Finland :: Almost@home Lounge

Intressant. Jag och kollega kom in med AY C-biljett och hans AY Guldkort (kommer inte ihåg vilket av dem som gav inträde), vi fick dessutom access till spritskåpet utan kostnad (vilket annars är belagt med en avgift vad jag förstår). Detta var dock i påskas.
 

JonW

Medlem
AY använde Almost-loungen från när den öppnade, men har slutat nån gång under året.
Resultatet är att Via-loungen är knökfull under Asien-ruscherna. Förhoppningsvis blir det bättre när nya exklusivare loungen öppnar i gamla spa:t i vår.
 

Bryant

Medlem
Kommer att flyga till Tokyo via Helsingfors om ett par veckor. På utresan har vi ett 2,5 timmars layover och på hemresan 5 timmar. På utresan blir det förmodligen att gå raka vägen igenom passkontrollen till non-Schengen loungen. På hemresan undrar jag däremot vilken lounge som är bäst att spendera 5 timmar i. Bör jag stanna i non-Schengen eller är någon av de två Schengen loungerna bättre?

Reser du i C eller har du guldkort?
 
Toppen