Senaste nytt

Har SAS gjort en fuling?

Bryant

Medlem
Jag har en 2-4-1 bokning liggandes i systemet sedan slutet av oktober. Denna resa har jag bokat om, dvs ändrat datum (utan att avboka den ena först) på två gånger. Det har kostat mig 150:- pp och tillfälle. So far inga konstigheter. Men efter senaste ombokningen så ser jag på mitt konto att 100' poäng är återfört till kontot och är dragna igen den dagen jag gjorde senaste ombokningen. Innebär inte detta att SAS faktiskt har avbokat mina biljetter för att sedan boka om dem, vilket borde betyda att min ombokning bör vara gratis?

När jag ändrat i en bokning tidigare så har aldrig poängen återförts för att sedan dras igen.
 

Bryant

Medlem
Har du gjort en ombokning så kostar det 150:- pp, hur SAS väljer att flytta runt poängen har väl ingen betydelse?

Kanske. Han jag pratade med föreslog en ombokning eftersom det då skulle kosta gratis. Men när han såg att det var en Amex 2-4-1 så kunde inte han boka den till kampanjpriset eftersom Tallinn var stängt. Vid min tidigare ändring rördes inte poängen alls och det är det jag tycker är lite märkligt. Att poängen återförts och sedan dragit tyder på en ombokning, vilket borde varit gratis?
 

johhenrik

Medlem
Som Talinn sa till mig senast, smartast är att avboka och sen boka om så slipper man ombokningsavgiften. "Intressant system" var min kommentar...
 
Toppen