Senaste nytt

TAP Portugal adderar Göteborg till linjenätet

Moco

Medlem
TAP Portugal släppte för några minuter sedan den glädjande nyheten om att man startar trafik mellan Lissabon och Göteborg Landvetter. Mer info torde komma inom kort. :)
 

Moco

Medlem
Sköj! Nu blir det kanske riktigt smidigt till Sydamerika!

Testade strax innan jul LIS-BSB. Flyger vanligtvis med andra bolag via GRU, vilket jag kommer att fortsätta att göra. Det blir inte smidigt eftersom de flesta flygen från norden anländer Lissabon sent på kvällen och planen till Brasilien går på morgonen - du blir därmed tvingad till övernattning. I mitt fall var planet från ARN kraftigt försenat vilket också ledde till att det inte blev många timmars sömn på hotellet.

Kan inte heller rekommendera TAP på långhaul (intra-europa är dem dock bra sett till konkurrensen). Dålig service, dålig mat och sur personal. Bad om en uppgradering (från en fullpris y-biljett) innan avgång vilket resulterade i att pursern blev arg, började skrika och härja eftersom denne tydligen inte visste hur man skulle göra. Ca en timme efter avgång kommer en annan besättningsmedlem och erbjuder mig att uppgradera för det facila priset av € 950, dock utan mat eftersom man inte lastat mer C-meals. Från Brasília testar jag återigen att uppgradera vilket nu resulterar i ett erbjudande på $6000 US dollars!!, alternativt 15000 brasilianska reais...

Summa summarum; gärna TAP inom europa, men inte på longhaul.
 

Dr. Miles

Expert
Bad om en uppgradering (från en fullpris y-biljett) innan avgång vilket resulterade i att pursern blev arg, började skrika och härja eftersom denne tydligen inte visste hur man skulle göra
Är det inte check in agenten alt personalen på biljettkontorets ansvar att uppgradera? Purser brukar inte sköta uppgradering, eller försökte du uppgradera dig ombord? :confused:
 

Moco

Medlem
Är det inte check in agenten alt personalen på biljettkontorets ansvar att uppgradera? Purser brukar inte sköta uppgradering, eller försökte du uppgradera dig ombord? :confused:

Normalt sett är det väl så. TAP erbjuder också uppgradering ombord för fast pris. MEN, ingen av de säkert 4-5 olika TAP-anställda i Lissabon kunde göra detta utan hänvisade mig till uppgradering ombord. Vilket ju inte heller fungerade smärtfritt. Däremot kunde TAP-personalen i Brasília gärna göra det...mot 15000 reais/6000 dollar i utbyte. Jag förväntar mig inte att det ska vara gratis, men ytterligare 6000 dollar är C-klass på TAP inte värt. Inte ens i närheten.
 
Toppen