Senaste nytt

Nu kan du dela Avios med dina vänner!

doc

Medlem
Nu kan man dela Avios med upp till fem familjemedlemmar och vänner som inte bor på samma adress. Tidigare var man tvungen att vara registrerad på samma adress för att kunna vara med i ett familjekonto:

Dear Doc,

We're delighted to bring you a great benefit of being an Executive Club Member.

We've enhanced our Household Account offering, so you can now spend your household Avios on up to five family and friends that do not live at the same address as you. Simply add them using your new Family and Friends list.

As with your Household Account, you can book reward flights for them with Avios. And since the details of your chosen five will be saved and filled in, you'll be able to make the bookings quickly and simply.

Log in at ba.com and you'll find 'My Family and Friends' as an additional option under 'Manage my account'.
 

agehall

Medlem
Fast som jag tolkar det kan jag bara använda mina avios till att göra saker för dessa vänner, inte tjäna in Avios via dem. Och då är det inte lika skoj. Jag hoppas givetvis detta är min feltolkning.
 

doc

Medlem
Fast som jag tolkar det kan jag bara använda mina avios till att göra saker för dessa vänner, inte tjäna in Avios via dem. Och då är det inte lika skoj. Jag hoppas givetvis detta är min feltolkning.

Nej, det är inte en feltolkning, men det innebär ju att även dina vänner kan använda sina Avios till dig. Istället för att ha en stor summa Avios samlat så blir det flera mindre summor att leka med.
 

kristerj

Medlem
Fast som jag tolkar det kan jag bara använda mina avios till att göra saker för dessa vänner, inte tjäna in Avios via dem. Och då är det inte lika skoj. Jag hoppas givetvis detta är min feltolkning.

När du blir GGL kan du ge dina bästa vänner ett Guld och två Silverkort. Dom kommer att tacka dig :)
 
Toppen