Senaste nytt

SAS glansdagar - Hur långt bak har du suttit på en MD80 i business class?

Wendestam

Medlem
Råkade av en slump ramla över en gammal bokningsbekräftelse från 2003. C-klass mellan ARN-OSL i en MD80 och jag hade tydligen plats 31A (kommer faktiskt inte ihåg just den flighten...)

Det var många som betalade för sig på den tiden och jag misstänker att SAS skulle önska att det vore lika fullt i SAS Plus idag.

Hur långt bak har du suttit på en MD80 i C-klass?
 

Attachments

  • 31A_MD80.jpg
    31A_MD80.jpg
    17,4 KB · Visningar: 1 230

VonMögen

Medlem
Råkade av en slump ramla över en gammal bokningsbekräftelse från 2003. C-klass mellan ARN-OSL i en MD80 och jag hade tydligen plats 31A (kommer faktiskt inte ihåg just den flighten...)

Det var många som betalade för sig på den tiden och jag misstänker att SAS skulle önska att det vore lika fullt i SAS Plus idag.

Hur långt bak har du suttit på en MD80 i C-klass?

Haha läckert! Fick M klass sitta och trängas på toan då eller? :)
 

mha321

Medlem
Inte suttit i C klass, men en gång suttit på absolut bakersta raden som var den *enda* som hade Economy, resten var C eller Y (har för mig att det var på tiden det fanns både C och Y). 3 platser ekonomi alltså. Det var på antingen CPH-ARN eller OSL-ARN, kommer faktiskt inte ihåg vilket, det var nog också runt 10 år sedan.
 

FFS

Medlem
Jag har åkt hem CDG-ARN med sas md80 efter en transatlantisk flygning. Jag hamnade strax bakom galley. Jag minns det som väldigt lite benutrymma och högljutt. Tacka vet jag de främsta raderna...
 

sembl

Medlem
Jag har åkt hem CDG-ARN med sas md80 efter en transatlantisk flygning. Jag hamnade strax bakom galley. Jag minns det som väldigt lite benutrymma och högljutt. Tacka vet jag de främsta raderna...

fast har inte inte raden precis bakom galley ibak superbra benutrymme. det är vad jag minns på mina flygningar med MD X
 

perhall

Medlem
Oavsett benutrymmet, så väljer jag sämre benutrymme och tystnad än bra benutrymme och öronproppar :)
Låter som DY:s argument - res med vår B787 så är det visserligen trångt, men tyst (det borde vara märkbart trängre i ekonomi med 9 stolar i bredd mot 8 i SAS A330...)./Per
 
Toppen