Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

A380*G

Medlem
Sitter man här och häckar och ojjar sig över miles hit och dit så är man en rainman för vad är det egentligen vi önskar? Få longeaccess och en liten bagde - ilandsproblem.

Har under föregånde period fått nästan 4 x guld och i år 3 mån in på perioden redan fått ihop 80 kmil plus. Hur viktigt är det för mig ? I princip inte alls. Det enda jag gillar med bonusprogram är att jag kan uppgradera mig så fort det finns plats över (ftgs recepolicy suger fett) - allt annat är totalt oviktigt för mig.

Om du har den attityden med att miles "hit och dit" inte är viktigt för dig måste jag nog upplysa dig om att du kommit till fel forum. Majoriteten anser det mycket viktigt för att optimera. IMO är miles för upgrades dåligt värde och jag tar hellre en cash upgrade än slösar 50.000 miles på en Y-C upgrade.
 
K

KavlingeDude

Guest
Om du har den attityden med att miles "hit och dit" inte är viktigt för dig måste jag nog upplysa dig om att du kommit till fel forum. Majoriteten anser det mycket viktigt för att optimera. IMO är miles för upgrades dåligt värde och jag tar hellre en cash upgrade än slösar 50.000 miles på en Y-C upgrade.

Ohh! Chilla lite mannen.
Optimera vad? Själva resan eller? Om du kliver ur boxen ett tag och studerar dig själv under en resa från A -> Ö -> A och ställer dig frågan - vad var viktigast på resan? Att du utförde ett gott arbete eller att du fick åka C klass och få några mer mil. Man måste ju sätta lite perspektiv eller hur.
Sedan så undrar jag stilla vad din arbetsgivare säger om du spar mil i olika program för att utnyttja --- när då??

En annan fråga dårå - Vad "slösar" du milen på då? Hall of fame eller huvudroll i Up in teh Air 2.

Sedan kan man ju faktiskt vara på ett sådant här forum och vara lite självkritisk.
 

Dr. Miles

Expert
Ohh! Chilla lite mannen.
Optimera vad? Själva resan eller? Om du kliver ur boxen ett tag och studerar dig själv under en resa från A -> Ö -> A och ställer dig frågan - vad var viktigast på resan? Att du utförde ett gott arbete eller att du fick åka C klass och få några mer mil. Man måste ju sätta lite perspektiv eller hur.
Sedan så undrar jag stilla vad din arbetsgivare säger om du spar mil i olika program för att utnyttja --- när då??

En annan fråga dårå - Vad "slösar" du milen på då? Hall of fame eller huvudroll i Up in teh Air 2.

Sedan kan man ju faktiskt vara på ett sådant här forum och vara lite självkritisk.

Den diskussionen hör inte hemma i den här tråden som handlar om SAS EuroBonus 2.0. Jag ber dig därför att starta en ny tråd om detta om du vill fortsätta.
 
Om du har den attityden med att miles "hit och dit" inte är viktigt för dig måste jag nog upplysa dig om att du kommit till fel forum. Majoriteten anser det mycket viktigt för att optimera. IMO är miles för upgrades dåligt värde och jag tar hellre en cash upgrade än slösar 50.000 miles på en Y-C upgrade.

+1
Undrar vad KvalingeDude har för syfte med att vara på detta forum...

Det är inte upp till dig att avgöra vem som är välkommen här och vilka åsikter som är välkomna, det är klart i strid med andan bakom sidan och vår forumpolicy. Självklart har man rätt till en egen åsikt i frågan om poäng och status värde.

BusinessClass handlar om så mycket mer än detta och det finns enormt mycket användbar information på sidan utöver EuroBonus poäng.
 

A380*G

Medlem
Det är inte upp till dig att avgöra vem som är välkommen här och vilka åsikter som är välkomna, det är klart i strid med andan bakom sidan och vår forumpolicy. Självklart har man rätt till en egen åsikt i frågan om poäng och status värde.

BusinessClass handlar om så mycket mer än detta och det finns enormt mycket användbar information på sidan utöver EuroBonus poäng.

Tar till mig, men andan att jag ska kliva ut ur boxen samt attacken att jag ska vara självkritisk anser inte jag är bra. Om personen som skrev det applicerar det på sig själv istället så kan han/hon kritisera sitt eget beteende istället för att göra personliga påhopp på mig. Men antar att den kommentaren kommer ligga kvar samt att denna tas bort.
 

Storsteffe

Medlem
Tar till mig, men andan att jag ska kliva ut ur boxen samt attacken att jag ska vara självkritisk anser inte jag är bra. Om personen som skrev det applicerar det på sig själv istället så kan han/hon kritisera sitt eget beteende istället för att göra personliga påhopp på mig. Men antar att den kommentaren kommer ligga kvar samt att denna tas bort.

Jag uppfattade det som hans första kommentar var självkritisk, jag kan ha fel men jag väljer att tolka det så och slutet av hans svar till dig tolkar jag som han anser sig ha rätten att vara självkritisk.
 

JOSV35

Medlem
Hej alla
Jag tycker att det hade varit intressant att se hur fördelningen inom medlemsbasen ser ut mellan EB nivåerna, Blue, Silver, Guld & Pandion, för att senare ställas mot resultatet efter lanseringen av EB 2.0. Vad tycker Ni alla? Kanske någonting för redaktionen!
 

agehall

Medlem
Pandion vet vi väl - det är ju ett fixt antal. Kommer dock inte ihåg siffran, men den finns i andra trådar här. Även antalet EBG tror jag finns i någon tidigare tråd.
 

miramax

Medlem
Om du menar Eurobonus allmänt är det 2000pandion. Man räknar med ca 20 000 EBD. 55 000EBG. EBS minns jag inte vad man räknar med men det var några hundra tusen.

Men du kanske menar BC.se-medlemmar?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen