Senaste nytt

Barnmat - SAS business class Long-haul

proxie

Medlem
Hej,

Jag har sökt både i och utanför forumet men hittar inget bra svar. Inte heller SAS kundservice visste nåt. (Gamla eller ej så mkt info).

Familjen åker till Mexico över jul/nyår med SAS i C via ORD. Våra barn är 4 resp. 7 år. Någon som har erfarenhet vad man får för mat om man beställer "Barnmat" i C? Jag snackar nu inte om barnmat för riktigt små barn, typ pure osv, som det finns info om på sas.se. De äter det mesta men vill givetvis veta innan man tar ställning.

Någon som har någon erfarenhet av detta ?

Tack på förhand.

/Prox
 

flybob

Medlem
Dum fråga, men äter inte 4 resp. 7 åringar "vanlig" mat?

Detta hittade jag på SAS hemsida. Är det numret nedan som du har ringt?

Bokning av barnmåltid. När du flyger i SAS Plus på flygningar över 90 minuter inom Europa, och i alla klasser på våra linjer till övriga världen, kan du boka specialmat för barn. Du måste boka specialmaten senast 24 timmar före avgång. Observera att eftersom frukost är identisk för barn och vuxna kan barnmåltid endast beställas på flygningar med avgång från kl. 09:00 lokal tid.


Vi kan även ordna mat som passar barn med olika allergier. Prata med oss när du bokar din biljett så kan vi berätta vilka alternativ som finns. Om du bokar resan via internet kontaktar du SAS Customer Contact Center på telefon 0770-727 727 för bokning av barnmåltid. Se till att ha din bokningsreferens till hands.
 

Holloman

Medlem
Dum fråga, men äter inte 4 resp. 7 åringar "vanlig" mat?

Detta hittade jag på SAS hemsida. Är det numret nedan som du har ringt?

I den åldern äter de nog "vanlig" mat, men kanske inte alltid "tillkrånglad mat som kan serveras i C. I alla fall gjorde inte mina barn det i den åldern och gör det nog inte nu heller (10 och 8 år).
 

Najk

Medlem
Du kan ringa och boka speciell mat för barn.
Jag hade dock övervägt nyttan med det. Maten i SAS C brukar ju inte vara så speciell utan vanlig svensk mat av bra kvalité.
Åkte själv med barn förra veckan, 2 och 4år till EWR, denna gång dock i SAS GO och de åt gladeligen maten,
Fick dock frågan av pursen om vi visste om att det gick att boka speciell mat för barn, men med facit i hand fanns det ingen anledning.
 

proxie

Medlem
Tack för svaren så länge.

Jag tycker med maten har varit helt okej i C de 7-8 gånger jag åkt de senaste åren. Framför allt "huvudrätten".

De länkar/citat ni skickat är precis anledningen till min fråga. Om det nu finns "anpassade" mål till barn så är man givitvis nyfiken på vad det är för mat. Man vill inte heller byta bort helt okej till nåt mindre bra vilket vi gjorde på våran förra långresa då med United. De hade fixat fram nån cheeseburgare med tillbehör till barnen som var mindre aptitlig.

flybob: precis som jag skrev äter de "det mesta" så helt rätt ang frågan :) Och ja, det är numret jag ringt...
 

johannesa

Medlem
Jag har beställt Child Meal på SK i Business på longhaul. Då var det en anpassad huvudrätt, tror köttbullar och potatismos. Har även beställt Child Meal på BA och då var också huvudrätten barnanpassad men man fick också lite godis.
 

Gus

Medlem
Hur gjorde du tillslut @proxie ?

Någon som har foto på SAS barnmat på SAS business class longhaul, eller kan berätta vad den innehåller? Får barnen i GO, PLUS och Business samma mat? Och vad får man på sträckan Stockholm-Köpenhamn i SAS Plus till barnet om man beställt "CHML" (childmeal)? Det är ju en så kort sträcka så spelar egentligen ingen roll, är mest nyfiken.

Vi reser med en 3-åring och en 8-månaderns. Om vi inte beställer infantmåltid till 8-månaders så blir han helt utan mat va? Men om vi inte beställer något till 3-åringen så får hon en vuxenrätt? Så det funkar?
 

Bryant

Medlem
Hur gjorde du tillslut @proxie ?

Någon som har foto på SAS barnmat på SAS business class longhaul, eller kan berätta vad den innehåller? Får barnen i GO, PLUS och Business samma mat? Och vad får man på sträckan Stockholm-Köpenhamn i SAS Plus till barnet om man beställt "CHML" (childmeal)? Det är ju en så kort sträcka så spelar egentligen ingen roll, är mest nyfiken.

Vi reser med en 3-åring och en 8-månaderns. Om vi inte beställer infantmåltid till 8-månaders så blir han helt utan mat va? Men om vi inte beställer något till 3-åringen så får hon en vuxenrätt? Så det funkar?

Mellan stockholm och Köpenhamn serveras ingen barnmat. Om ni inte beställer inf mat så blir den utan. Maten består av en Hippburk med mat och en med fruktmos. JG tror att det även fanns en banan med.

Om ni inte beställer till 3 åringen får hon vuxenkäk. Vi beställde i somras och maten i business (sas) är riktigt bra, pm jag kommer ihåg rätt var det pasta och kyckling/köttbullar.

Har en bild på instagram...
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen