Senaste nytt

Tips önskas: Mileage Run till Air France/KLM Flying Blue

rvarttinen

Medlem
Undrar om ni mer erfarna kan ge mig några tips .. kollar på att eventuellt göra en milage run inom Europa (ja, längre bort går också bra).

Saknar 10 935 miles eller 8 s.k. level flights för att behålla status. Ja, det har inte blivit så mycket resande i år. :(

Eftersom jag saknar 8 legs så tänkte jag prova boka en biljett med 4 ut, och retur med 4 hem. Men, vilka flygplatser är lämpliga, mindre lämpliga (ofta förseningar, etc.)??

T.ex. kollade på en ARN-CDG-LHR-CDG-AMS - sova över på Sheraton en natt AMS för en liknande resa hem dagen därpå. Det postades en bra deal tidiagre; http://www.businessclass.se/forum/deals/14796-business-class-storbritannien-brasilien-t-r-air-france-klm-10-500-sek.html Men når den upp till de miles som fattas?
Funderat på ATH också med en natt på Hot. Grande Bretagne vid Syntagma. Eller annorstädes ...

Om det blir av en MR så tänkte jag mig att givetvis posta någon slags reserapport om detta!
 

Agö

Medlem
Japp!

Vi flyger enligt följande:

Fredag:
CPH/ARN-AMS
AMS-CDG

Eftermiddag och kväll i Paris, boende på Radisson Blu Le Metropolitan. Tyvärr hade Pierre Gagnaire inga bord så nu letar vi annat alternativ.

Lördag:

CDG-AMS
AMS-ABZ

Boende på Hilton DoubleTree, middag på Stella (GM), säkert en och annan whisky.

Söndag:

ABZ-AMS
AMS-CDG
CDG-AMS
AMS-ARN/CPH

Vi fick det billigt, nu är det säkerligen dyrare!
 

rvarttinen

Medlem
Någon som har koll på vilka bokningsklasser som räknas som "Level Flights" med FB?
Är det begränsat till W, S och A (Premium Ec.) och Y och B (Economy). Övriga ger mindre än 100% intjäning och finns det risk då att dessa inte skulle räknas som "Level Flights"?

På sidan: KLM | FlyingBlue.com ... så nämns O, X, N, Q, T och E som klasser som inte ger intjäning.
 

Dr. Miles

Expert
Min tolkning är, flygningen med de bokningsklasserna som inte ger några miles räknas den inte heller som Level flight (som status qualifying segment).
 
Toppen