Senaste nytt

Fick inte förbokad stol på Emirates

Mankan

Medlem
Jag flög nyligen economi ARN-DXB-BKK och tillbaka. Jag hade bokat plats på alla flygningar men på sträckorna till och från ARN fick jag inte min plats jag bokat. Jag bokade gångplats på den första raden med två stolar bak i planet. Tänkte att det skulle vara perfekt för mig som är bred då jag kan skicka ut axeln i gången utan att helatiden bli påsprungen. Vid incheckningen hade jag tyvärr inte koll plats nummret så jag uppmärksammade det inte då.

På A380 till och från BKK fick jag dock mina bokade platser. Dock vart mitt bordingkort utbytt innan bording i DXB till en plats på övervåningen på A380 vilket ju var trevligt. Så det var väl än bra kompensation i och för sig.

Jag ska flyga samma sträcka om ca en månad och skulle gärna vilja boka samma platser från ARN.

Är det någon som har någon bra teori varför de inte gav mig mina bokade platser?
 

agehall

Medlem
Platser är inte heller garanterade, oavsett vad du bokat i förväg. Det finns miljoner skäl till varför du måste bli flyttad till en annan plats.
 

dino_81

Medlem
Jag flög nyligen economi ARN-DXB-BKK och tillbaka. Jag hade bokat plats på alla flygningar men på sträckorna till och från ARN fick jag inte min plats jag bokat.

Är det någon som har någon bra teori varför de inte gav mig mina bokade platser?[/

Kan det ha varit ett byte av flygplanstyp som gjort att du fått ändrad plats? Kommer du ihåg att om det var samma modell (200LR eller 300ER, alternativt tvåklass isf treklass) som när du bokade och valde sittplats?

Dock vart mitt bordingkort utbytt innan bording i DXB till en plats på övervåningen på A380 vilket ju var trevligt.

Op-ups verkar inte vara helt ovanliga på EK. :)
 

Mankan

Medlem
Jag reste 4 nov och åter 24 nov enligt bokningen skulle det vara en 300ER vet inte vilket plan det blev. Jag har för mig att det var plats 46J jag bokade. Så det kanske är en förklaring att det vart en 200LR och att numreringen i så fall var anorlunda.
 

vega

Medlem
Flög ARN-DXB med Emirates för en vecka sen, hade valt "vanliga" säten på rad 18 (inte infant seats) när vi bokade, men blev tyvärr flyttade både på ner- och hemresan. På hemresan hade vi till och med blivit flyttade så att vi satt på helt olika rader istället för bredvid varandra. Tyckte det var rätt dåligt speciellt med tanke på att jag har guldkort med Emirates.
 
Toppen