Senaste nytt

Germanwings till Göteborg

Palazzi

Medlem
Lufthansas lågkostnadsbolag, Germanwings, gör nu entré även på den svenska västkusten - nästa år startar flygningar mellan Göteborg & Düsseldorf.

Den billigaste biljettypen, "Basic", kostar från 718kr T/R.

I ett senare skede kommer säkerligen erbjudanden om anslutningsflyg via Düsseldorf, men för tillfället erbjuds endast direktflyg mellan annonserade orter.
 

GOTATH

Medlem
Kul med mer linjer till Göteborg! (Även om GOT-DUS redan har funnits) Har dock för mig att Germanwings redan har varit här en sväng. Vill minnas något om Göteborg-Köln för några år sedan...
 

MartinH

Medlem
Men det här innebär väl att LH (Eurowings) slutar med GOT-DUS? Det är ju i så fall en försämring då man inte längre har sina *A fördelar på Germanwings (förutom Miles&More då).
Men visst, kan man alltid få så billiga biljetter så uppväger det ju att betala för extra bagage.
 

Palazzi

Medlem
Stämmer att man tar över linjen. Alla linjer ex-DUS ska över på Germanwings.

En försämring i alla avseenden som inte rör priset, men det är ju också en viktig konkurrensfördel. Egentligen är det hela väl bara en stor nackdel till den som flyger mycket till just Düsseldorf, för ni har ju ytterligare två hubbar kvar med LH-metall.
 

Najk

Medlem
Flög GOT-DUS för två månader sedan med LH (Eurowings) så det är ingen ny linje utan som Palazzi säger.
Håller även med om försämringen, jag skulle aldrig åka om det inte gav *A fördelar.
 

Palazzi

Medlem
Lösningen som finns kvar, om man vill flyga LH, kommer vara GOT-FRA-DUS.. Frankfurt-Düsseldorf är den enda linje som verkar gå säker till/från Düsseldorf.
München & Zürich är kvar än så länge, men hört rykten om att också de blir Germanwings på flera avgångar.

För den stora massan blir dock denna förändring positiv, då Germanwings nätverk från Düsseldorf växer sig mycket stort under nästa år.
 

Flood

Medlem
Nej, jag har ju en bokad DUS-GOT den 9 maj "operated by LH"... Vore ju trist om det inte längre var en *A-flygning map. poäng och lounge. :(
 
Toppen