Senaste nytt

Eurobonuspoäng med Aeroflot biljett där ett segment flygs av SAS?

pljung

Medlem
Hej,

Kom igår hem från en resa till Krasnojarsk (KJA) med anslutning i Moskva. Hela utresan samt första segmentet på gårdagens hemresa flögs av Aeroflot, men flyget från Moskva till Köpenhamn flögs av SAS.
Min resa är av resebyrån vid bokning registrerad med mitt KLM FlyingBlue card, och ville nu ändra sista segmentet till Eurobonus. Personalen vid gaten menade att detta var omöjligt eftersom flygbiljettnumret startade med 555 (antar att detta är Aeroflots biljettnummer?).
Någon som vet om jag för det första får poäng på FlyingBlue för denna SK-flight, och om inte ifall jag kan efterregistrera detta på mitt Eurobonus trots flygbiljettnumret?

/Peter
 

Roger J

Medlem
Om flighten är bokad som Aeroflot codeshare (ej SK-nummer) får du inga Eurobonuspoäng. Det är någon gammal regel som jag fortfarande *tror* gäller tyvärr. En specialregel just med Aeroflot till Moskva.
 

pljung

Medlem
Ja det är codeshare, så får avvakta och prova efterregistrering om 14 dagar.
Om det inte går att kreditera till Eurobonus så borde det synas poäng på mitt FlyingBlue, annars blir det lite moment 22 :)
 

Dr. Miles

Expert
Om det inte går att kreditera till Eurobonus så borde det synas poäng på mitt FlyingBlue, annars blir det lite moment 22 :)
Tyvärr det går inte. Det ska vara Skyteam flygbolags flightnummer men SU operated (vilket det inte gör i ditt fall) för att kunna tjäna in miles till Flying Blue.

Flying Blue skrev:
Earning possibilities
Flying Blue members earn a minimum of 500 Level and Award Miles on all flights marketed as SU, AF, KL or SkyTeam and operated by Aeroflot.
Aeroflot | FlyingBlue.com

Det är ännu ett fall för agehalls de tio budorden™.
 

Roger J

Medlem
Toppen