Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jakob K

Medlem
Ärligt talat, om du ska flyga SAS till Malmö så flyger man väl till Kastrup?

Ärligt talat - försvarar du SAS med den typen av argument så saknar du insikt i hur en hel reskedja kan se ut. I mitt fall så skulle jag möta upp en annan medarbetare för vidare resa till en destination 20 min från just Sturup. Att då åka via CPH hade tagit ett antal timmar längre då tågförbindelse numera saknas till just den platsen vi skulle till från CPH etc etc.

mvh
 

fcx

Medlem
sas.jpg
 

agehall

Medlem
Ärligt talat - försvarar du SAS med den typen av argument så saknar du insikt i hur en hel reskedja kan se ut. I mitt fall så skulle jag möta upp en annan medarbetare för vidare resa till en destination 20 min från just Sturup. Att då åka via CPH hade tagit ett antal timmar längre då tågförbindelse numera saknas till just den platsen vi skulle till från CPH etc etc.

Gillar inte tonen där. Jag tillhör de som har gjort flest legs/år och även bland de längsta distanserna/år. Att då försöka antyda att jag inte vet hur resande funkar känns rätt förnärmande.

Jag vill nog inte påstå att jag försvarar SAS öht, jag bara påpekar det faktum att du har deras största hub på ungefär samma avstånd som jag har till ARN hemmifrån. Att de öht flyger till MMX känns därför lite konstigt om du frågar mig.
 
Följande hände i veckan på Sturup en vardagseftermiddag:

Jag anländer lite tidigare än beräknat och tänkte boka om min plusbiljett till en tidigare avgång mot ARN.

Mina blickar söker av avgångshallen. Där finns en bemannad Malmö Aviation-disk, en bemannad Swedavia-disk samt lite butiker och annat. Borta vid check-in ser jag SAS blåa färgtema och lite automater etc. Jag går bort och letar efter en människa. Det är helt tomt. Likaså är det helt obemannat i SAS bag drop.

Jag går bort till Malmö Aviations check-in där det är bemannat med 2 st personer. Jag frågar om de sett nån SAS-personal och får ett skrattande svar att "näe du, dom får man ringa ut från air-side, fråga hos Swedavia". Sagt och gjort - jag knatar bort till swedavias bemannade disk och ber om hjälp. Där får jag till svar att det inte är nån idé att ringa eftersom det ändå inte kommer ut nån.

Jag står alltså mitt i avgångshallen på flygplatsen tillhörande Sveriges 3:e stad på kontorstid och tvingas ringa SAS kundservice för att boka om en biljett. Något mer kundfientligt får man nog leta efter.

Malmö Aviation har 3 riktiga människor inom synhåll samt lounge. SAS har några roll-ups och några automater och saknar lounge.

mvh

Jag har haft en liknande situation med SAS i Malmö, men det var för att jag ville checka-in mitt bagage. SAS personal var på Airside och hanterade andra avgående plan så disken var stängt. :-(
 
Gillar inte tonen där. ... Att då försöka antyda att jag inte vet hur resande funkar känns rätt förnärmande.

Härlig "Prinsessan på ärten"-reaktion.:p Som man frågar får man svar heter det. Tycker Jakob K svarade i samma ton som du använde i din fråga. Ärligt talat, testa nästa gång med en trevlig variant som "Varför flyger du till Malmö istället för till Köpenhamn"?
 
Gillar inte tonen där. Jag tillhör de som har gjort flest legs/år och även bland de längsta distanserna/år. Att då försöka antyda att jag inte vet hur resande funkar känns rätt förnärmande.

Jag vill nog inte påstå att jag försvarar SAS öht, jag bara påpekar det faktum att du har deras största hub på ungefär samma avstånd som jag har till ARN hemmifrån. Att de öht flyger till MMX känns därför lite konstigt om du frågar mig.

Turtätheten och kabinfaktorn på sträckan talar definitivt sitt tydliga språk. Själv föredrar jag MMX bland annat för att det är en mindre och smidigare flygplats än CPH (gäller även T4 kontra T5 på ARN) och för att priserna ofta ligger aningen lägre. Dessutom tar det ungefär lika lång tid för mig att ta mig till de båda flygplatserna.
 

Ghoose

Medlem
Precis avslutat samtal nr 2 med den s-k. guldkortsavdelningen i Sveg som gör mig så inåth-vete arg.

Jag har bokat in mig själv och min son(10år) till IAD i januari och när jag försöker seata oss så kan jag sitta på rad 20 (A+B eller G+H, bakom plus) men när jag vill sätta min son brevid så kan jag inte välja platsen då han inte har "rätt" att sitta där då han inte har EBG. Fanns inget killen kunde göra, frågade flera gånger om det fanns någon annanstans man kunde vända sig för jag tycker någonstans att detta skall kunna lösa sig. MEN NEJ, det finns inget vi kan göra var svaret trots att jag upprepade gånger ville prata med någon annan instans.

Hans råd var att lös det på flygplatsen... Ja just det, för då finns ju de platserna kvar.

Bedrövlig service, inte bara seatblocken utan även personen som bara gav standardsvar hela tiden, likt en maskin. :(
Osäker på om jag orkar att köra HUACA, för hamnar jag varje gång i Sveg kommer ju resultatet bli samma...
 
Toppen