Senaste nytt

Nyanländ på hotellrummet, vad är det första du gör när du kommer in i rummet?

I Metro finns en intervjuserie där kändisar får frågor om sina resvanor. En av frågorna är: Vad är det första du gör när du kommer in på hotellrummet?
Jag tänkte det kunde vara intressant att ställa samma fråga till er rutinerade resenärer - men i två delar.
Om det är semesterresa brukar jag kolla in utsikten från balkongen. Är det tjänsteresa brukar jag testa om WiFi fungerar.

Vad är det första du gör på hotellrummet på semesterresan respektive tjänsteresan?
 

A380*G

Medlem
Nr 1 är alltid att kontrollera om man måste sätta in hotellnyckeln i facket för att få ström eller om det fungerar med vilket plastkort som helst.
 
Svära över att man måste stoppa in kortet någonstans för att tända lampan, och att man inte ser var för att det är...surprise...mörkt ;-), och när jag kan se (igen) kollar jag om det finns vatten. Efter det är prio ett att badrummet funkar, det är irriterande när det inte finns badlakan eller om dushen bara "rinner".

En annan sak jag blir tokig på i badrum är den där samlingen av förkrympta flaskor, prydligt uppradade på en liten silverbricka, med innehållsbeteckningen gömd och i en storlek för Nils Karlson pysslings ögon...och bara en som man kan tvätta sig med.

Eller kan och kan, lotion går ju bra att tvåla in sig med, med det tar tid att få bort den. Och jag tycker inte att man känner sig så fräsch efteråt trots att den skall vara "revitalizing"...lite som att borsta tänderna med hudkräm...typ...

Hmmm...jag kanske måste börja använda läsglasögonen lite mer...
 

Fredrik

Medlem
Det första jag gör är att kolla att toaletten fungerar. Det är på förekommen anledning då den inte funkade på ett tidigare hotellbesök. Inte fullt så trevligt så jag avstår gärna från det igen och löser eventuellt problem så fort som det bara går.
 

Storsteffe

Medlem
En annan sak jag blir tokig på i badrum är den där samlingen av förkrympta flaskor, prydligt uppradade på en liten silverbricka, med innehållsbeteckningen gömd och i en storlek för Nils Karlson pysslings ögon...och bara en som man kan tvätta sig med.
Hmmm...jag kanske måste börja använda läsglasögonen lite mer...

Japp precis en beskrivning av mitt hotelliv....
 
Toppen