Senaste nytt

Fått SAS IDB-voucher. Vart ska jag åka?

GOTATH

Medlem
När jag reste Göteborg-Köpenhamn-Aberdeen för ett tag sedan blev jag överbokad från Köpenhamn. Accepterade glatt att istället åka via Stavanger och komma fram två timmar senare. Som kompensation för detta fick jag dels 625 poäng och ett segment, men även 300€ i Travel Vouchers. I "värsta" fall blir det en resa till Aten, men är säker på att det går att hitta något roligare. Gärna med många segment och/eller bra med baspoäng. Det verkar som att det går att dela vouchern 4 gånger, så jag kan dela upp resan lite. Det står att resan måste köpas via Sas Sales Office. Betyder det att jag måste ut till Landvetter (eller var nu kontoret ligger) för att köpa biljetten?

Varifrån vill du börja din resa?
Göteborg
Var är din destination?
Sas-destination i Europa/världen
När vill/behöver du resa ut?
Senast 28 feb då mitt EuroBonus-år nollställs
När vill/behöver du komma hem?
Senast 28 feb då mitt EuroBonus-år nollställs
Hur länge vill du vara borta?
Över dagen- 5 dagar
Hur många personer som skall resa?
1
I vilken kabinklass?
Sas Go/ Sas Plus
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Sas
Vad är din budget?
300€ Jag vill helst hitta en resa så nära 300€ som möjligt. Kan tänka mig att lägga till max 1000kr. Jag är under 26 så jag kan boka ungdomsbiljett.
Vad är det viktigaste för dig?
Att få en hjälp till att återkvala till EBG. Har i dagsläget 35000 baspoäng och 38 segment. Gärna ett segment-run
Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
Nej, inte nödvändigt
 

agehall

Medlem
Det står att resan måste köpas via Sas Sales Office. Betyder det att jag måste ut till Landvetter (eller var nu kontoret ligger) för att köpa biljetten?

Har du en voucher som ser ut som en gammal pappersbiljett i karbonpapper eller de små orangea pappbitarna som nästan ser ut som visitkort?

De senare vet jag går att skicka in till SAS. Man ringer och bokar och uppger att man vill använda sina vouchers och sedan ska de skickas in någonstans. För att använda dem ska man boka minst 14 dagar före avresa så de hinner få och processa vouchers. Jag tror även att den andra sortens voucher går att skicka in, men jag är inte helt säker.
 

fcx

Medlem
Får man segment och poäng på resor betalda med vouchers? På kampanjer brukar de ju vara explicit uteslutna.
 

GOTATH

Medlem
Har du en voucher som ser ut som en gammal pappersbiljett i karbonpapper eller de små orangea pappbitarna som nästan ser ut som visitkort?

De senare vet jag går att skicka in till SAS. Man ringer och bokar och uppger att man vill använda sina vouchers och sedan ska de skickas in någonstans. För att använda dem ska man boka minst 14 dagar före avresa så de hinner få och processa vouchers. Jag tror även att den andra sortens voucher går att skicka in, men jag är inte helt säker.

Så här ser min voucher ut:
20131115_204946.jpg 20131115_205001-1 2.jpg

Får man segment och poäng på resor betalda med vouchers? På kampanjer brukar de ju vara explicit uteslutna.
Jo, det är väl bara ett annat betalningsmedel? Annars blir jag besviken...

(Jag vill ta bort den sista bilden, men det verkar inte fungera)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det där är en karbonpappersvoucher i min mening. Jag tror du kan skicka in den också, men dubbelkolla med SAS. Jag har för mig att vi har diskuterat saken en gång tidigare här också och att Roger J hade bra info, men jag hittar inte det inlägget nu.
 

011430121

Medlem
Direkt när Du har bokat ring SAS och då får Du uppge numret på vouchern och får en adress att skicka den till, förr var det Östersund, tror att SAS har lagt ner kontoret.
 

SFC

Medlem
Direkt när Du har bokat ring SAS och då får Du uppge numret på vouchern och får en adress att skicka den till, förr var det Östersund, tror att SAS har lagt ner kontoret.

Japp, kontoret i Östersund stängdes under 2010.
Tror minst en BC-medlem jobbade där tidigare?
 

jsn

Medlem
Jag fick en sådan för kanske åtta år sedan, och jag har för mig att man kunde boka biljett via telefon och säga att man har en sådan voucher, och att man då kunde betala med den när man passerade ett SAS service center, dvs när man åkte ut till flygplatsen för att resa iväg. Men som sagt länge sedan nu.
 

iRobert

Medlem
Också fått en sådan för några år sedan, jag ringde standardnumret för kastlösa resenärer och bokade utan problem.
 
Toppen