Senaste nytt

Arlanda terminal 4 Hertz Self Service Kiosk

A380*G

Medlem
Funderar på att boka en bil med pick up på Arlanda T4 Hertz Self Service Kiosk. Någon som vet var automaten står placerad och var bilarna är parkerade? I garaget vid T4 eller någon annanstans?
 

tob

Medlem
Jag använder alltid denna när jag flyger till ARN och ska ha bil, fungerar oftast väldigt smidigt (förutom i fredags då de tydligen hade kört på en uppgradering på maskinen varpå den inte fungerade sen. Ringde numret på maskinen och 10 minuter senare var de där med en bil tre klasser större än vad jag bokat.)
Man går ner i gångtunneln precis innanför utgången i T4 och fortsätter bara rakt fram så stöter man till slut på den. Det egentligen "bakom" garaget från T4 sett.
Att tänka på är att man måste ha pin-kod på det kort man har registrerat i sin Hertz-profil (och bokar med) eftersom det är så man identifierar sig (förutom att de scannar körkortet i maskinen).
 
Att tänka på är att man måste ha pin-kod på det kort man har registrerat i sin Hertz-profil (och bokar med) eftersom det är så man identifierar sig (förutom att de scannar körkortet i maskinen).

Kortet du matar in i maskinen och knappar in pin-kod för behöver inte vara samma kort som ligger i din Hertz-profil / du bokat med. Jag betalar mina Hertz-hyror med ett kort jag normalt inte har i plånboken och hämtar därför alltid ut med ett annat.
 

tob

Medlem
Kortet du matar in i maskinen och knappar in pin-kod för behöver inte vara samma kort som ligger i din Hertz-profil / du bokat med. Jag betalar mina Hertz-hyror med ett kort jag normalt inte har i plånboken och hämtar därför alltid ut med ett annat.

Där ser man! Man lär sig något nytt varje dag..
 
Toppen