Senaste nytt

Bästa sittplatsen på Spanair

Marcus01

Medlem
Ska flyga till BCN med Spanair nästa vecka och fick precis igenom uppgradering via Optiontown. Jag har förstått att jag inte ska förvänta mig något alls när det gäller Spanair men tänkte iallafall kolla om någon vet var jag bör sitta för att få en någorlunda dräglig flygning. Om jag inte minns fel så flyger de med en Airbus 320. Tips mottages med stor tacksamhet!
 

090034208

Medlem
Marcus01, du kan återkomma med lite fakta om flygningen, mat, dricka osv senare, har ev tänkt göra samma flygning senare i vinter.
 

rvarttinen

Medlem
Åkte med dem förra våren til BCN. Skulle säga att försöka få en plats så långt fram som möjligt. Sedan, om du gillar fönster eller gång får du se vilka som är lediga (själv gillar jag 1A på A319/A320, lite mer benutrymme). Dock, en liten varning för 1C, har visat sig om man är tidigt ombord så får man stå ut med en del knuffar och kanske en och annan mindre tackling innan övriga passagerare kommit ombord. Den platsen är lite utsatt, de som bordar behöver "runda" det sätet.
 

Roger J

Medlem
Har du tänkt sova skulle jag rekommendera rad 2 så att du kan sträcka ut benen bättre. Men annars rad 1, helt klart.
 

Marcus01

Medlem
Marcus01, du kan återkomma med lite fakta om flygningen, mat, dricka osv senare, har ev tänkt göra samma flygning senare i vinter.

Den här sajten är ju fantastisk! 4 svar på 7 minuter, alla svar relevanta, hur många andra sajter har det bland sina medlemmar?! Tack för bra svar jag ska försöka komma åt 1A.
090034208: Jag återkommer om service osv, även loungen i BCN ska såklart besökas!
 

Kricka

Medlem
Din service blir nog medelmåttig. Du tjänar dock 3000 EB-poäng på sträckan till ett rimligt
pris och landar på en trevlig flygplats !
 

Marcus01

Medlem
Din service blir nog medelmåttig. Du tjänar dock 3000 EB-poäng på sträckan till ett rimligt
pris och landar på en trevlig flygplats !

Jag har inte räknat med någon direkt upplevelse men förhoppningsvis kanske det är en vacker spanjorska som jobbar ombord...;-) Jag har checkat in nu på morgonen, plats 1F, så det blir nog bra. Återkommer kanske med en lite rapport efter avslutad resa i slutet på veckan.
 
Toppen