Senaste nytt

Starwood: 20% rabatt på Starpoints t o m 31/8

henrik l

Medlem
20% rabatt igen. Gäller t o m 30/11. Dom har ändrat sitt mönster något för kampanjerna, eller också har man kommit att detta är ett bra sätt att låna pengar gratis. 560$ för 20 000 p, som är värda 25 000 efter konvertering till FFP. Obs att inga extraavgifter tillkommer vid poängköp-
 

henrik l

Medlem
Jag har inte tittat på hotelldelen, men det här kan vara ett sätt att skaffa sig ytterligare en källa för köpemiles för bolag utanför *A. T ex brukar Aadvantage begränsa inköpen till max 40 000 (ibland 60 000) miles per år och 25 000 miles till på marginalen kan ju göra nytta.
 

henrik l

Medlem
Men då låter det bara intressant som en sk "top up". Inte som en separat källa för poäng likt US Airways t.ex.

Håller med, jag har gått från att ha det som ett långtidssparande, till att kunna använda det som top-up vid tillfälle. De senaste tre-fyra åren har man under ca 6 veckor före varje halvårsskifte haft en kampanj med 20% rabatt, men under det senaste året har man ändrat intervallerna. Fördelen med programmet är att man slipper tilläggsavgifter, vilket gör att man ibland kan köpa mindre poster. Så om man ska köpa hotellpoäng som sedan ska bli flygmil, så är nog detta det bästa programmet som jag känner till. En annan fördel är att man kan föra poängen till de flesta kända FFP.
 

nilsson

Medlem
Just nu har SPG också en trippel-poäng-promo, 500 poäng om man bokar från ders app och 250 poäng om man checkar in på foursquare när man är där.
 

henrik l

Medlem
Dags för ny rea.

Save Up to 25% on Starpoints now through December 13, 2013
Buy Starpoints® now through December 13, 2013, and receive up to 25% off the regular price when you buy 5,000 Starpoints or more. The more you buy, the more you save.
• Buy 500–4,500 Starpoints: N/A
• Buy 5,000–12,500 Starpoints: SAVE 20%
• Buy 13,000–20,000 Starpoints: SAVE 25%
 

EBGGOT

Medlem
Dags för ny rea.

Save Up to 25% on Starpoints now through December 13, 2013
Buy Starpoints® now through December 13, 2013, and receive up to 25% off the regular price when you buy 5,000 Starpoints or more. The more you buy, the more you save.
• Buy 500–4,500 Starpoints: N/A
• Buy 5,000–12,500 Starpoints: SAVE 20%
• Buy 13,000–20,000 Starpoints: SAVE 25%

Henrik I, köper du endast för att konvertera eller finns det bra deals även genom att bränna poängen på hotell?
 

henrik l

Medlem
Henrik I, köper du endast för att konvertera eller finns det bra deals även genom att bränna poängen på hotell?

Jag har bara köpt för konvertering. Har ett konto för mig och ett för frun. Hittills har jag bara konverterat 20 000 p vid ett tillfälle till BA, så vi har totalt har 175 000 p där. Med tanke på vad som hände i Club Carlson, samt en mindre justering på Marriott, så finns det ju en risk med att ligga med för mycket poäng där. Tanken är att poängen ska vara en input för en resa till Syd-Amerika om ett par år. Så det blir "gånger fyra":D Har funderat lite hit och dit var jag ska skeppa poängen sedan. USDM, var första funderingen, sedan AAdvantage. Nu ser det ju ut att bli "same, same", så det kanske är dags att bestämma sig snart.

Jag har inte ens kollat på vilka hotellalternativ som finns:D Däremot har jag svängt angående IHG, där ser jag numera "Cash and point" som en bra deal i vissa lägen.
 
Toppen