Senaste nytt

Seg passkontroll på Arlanda Terminal 5

LP

Medlem
Är det flera än mej som börjar tröttna på passkontrollen på T5 ?

Landade sist från LHR kl 11.10
Passkö 35 min !

Gången innan med Qatar på morgonen kl. 06.00 samtidigt som Ethiopian landade
Innan jag kom fram till luckan ( +40 min) så landade Thai ....
Get the picture ?

Mina två "hatobjekt" på ankomstsidan har ju tidigare toppats at Newark och Surarnabhumi.
Arlanda är i samma klass förutom att det är helt o-organiserat på en minimal yta skall 5-600 pers tränga ihop sej
och vänta i kö. Sen skall det klättras i trappor och åka rulltrappa för att komma till bagage-level.
Riktigt illa organiserat.
När man byggde nya F-piren så skapade man massa yta men endast för shopping,
i ren protest mot Swedavias dysfuktionella organisation så handlar jag aldrig något på Arlanda.
 

A380*G

Medlem
Måååånga flygplatser har trappor och rulltrappor i anknytning till immigrations. 35-40 min i kö är ingenting sett ur en internationell aspekt.
 

LP

Medlem
Då får vi jämföra äpplen med äpplen, vad har Arlanda för utrikes pax antal ? 15 mil ?
Landade i Hanoi i Augusti, gissar på att dom har motsvarande trafik som Arlanda.
Passkontroll: 5-6 minuter.
 

A380*G

Medlem
Då får vi jämföra äpplen med äpplen, vad har Arlanda för utrikes pax antal ? 15 mil ?
Landade i Hanoi i Augusti, gissar på att dom har motsvarande trafik som Arlanda.
Passkontroll: 5-6 minuter.

Spelar väl ingen roll antalet pax per år, jag har ankommit både till EWR och BKK och passerat immigration på fem min respektive nästan två timmar. Allt jag säger är att 35 min i kö vid immigration vid internationellt resande inte är något konstigt.
 

Senator

Moderator
Jag tror LP är delvis inne på ett spår. Med den "lilla" interkontinentala trafik som finns på Arlanda borde man kanske försöka optimera flöden via F-pieren. Jag har bara anlänt med UA(CO)69 på senare år, och då har det gått snabbt. Men det är inget bra utrymme där uppe om QR, UA, och TG kommer på samma tid.
 

LP

Medlem
Jag tror LP är delvis inne på ett spår. Med den "lilla" interkontinentala trafik som finns på Arlanda borde man kanske försöka optimera flöden via F-pieren. Jag har bara anlänt med UA(CO)69 på senare år, och då har det gått snabbt. Men det är inget bra utrymme där uppe om QR, UA, och TG kommer på samma tid.

Vissa dagar är det QR, ET, UA, SAS båda USA innom 60 min.
 

NotRyan

Medlem
Jag tror LP är delvis inne på ett spår. Med den "lilla" interkontinentala trafik som finns på Arlanda borde man kanske försöka optimera flöden via F-pieren. Jag har bara anlänt med UA(CO)69 på senare år, och då har det gått snabbt. Men det är inget bra utrymme där uppe om QR, UA, och TG kommer på samma tid.

Problemet är väl B-piren där bl.a UA och TG kommer. Men vad jag förstår så kommer all non-schengen i T5 att samlas i F-piren på något års sikt när inrikes flyttar till T5.

Mvh
/NotRyan
 
Toppen