Senaste nytt

Amadeus PNR till Sabre/VT

LP

Medlem
Hej

Jag har ett Thai PNR nr som jag behöver "konvertera" till Sabre för att komma in i
Virtually There systemet.
Har provat olika format som påstås fungera ( xxxx = mitt pnr nr )
TG/xxxxxx
1A/xxxxxx
xxxxxx/TG

osv

Inget funkar ! :confused:

Någon som vet ? Kanske någon slipad biljettör som läser ?
Försökte ringa Saber helpdesk men eftersom jag inte är kund där så var dom (milt sagt) inte så hjälpsamma.
 

Jacob

Medlem
Det går inte att konvertera ett PNR. Däremot kan en bokning som innehåller flera olika flygbolag bokas i flera olika bokningssystem och därmed innehålla flera olika bokningsreferenser. Men i så fall lär det vara en referens för Amadeus och en för Sabre (eller flera för varje).
 

Senator

Moderator
Jag är totalt amatör i frågan, men "ser" man denna i Sabre om inget underliggande bolag (flyg, hotell) inte använder SABRE alls? Ta ett exempel:

Jag har nu en BA resa på gång (Amadeus bokning) med en PNR. Vissa segment flygs av AA och därmed etablerar AAs system (Sabre) en PNR som ser hela bokningen. Om jag inte hade AA alls med på min bokning, uppfattar jag att ingen Sabre PNR finns överhuvidtagit?
 

agehall

Medlem
Det finns ingen "konvertering" - det är ju olika UNIKA id nummer för de olika systemen. Om din biljett ens finns hos SABRE så får du fråga den du bokade hos vilka PNR du har på din bokning.
 

LP

Medlem
Nej jag har en Amadeus PNR. Systet med "konverteringen" är att jag vill lägga in resan i Virtually there.
Thai's Amadeus PNR funkar ej på virtually there
 

Senator

Moderator
Nej jag har en Amadeus PNR. Systet med "konverteringen" är att jag vill lägga in resan i Virtually there.
Thai's Amadeus PNR funkar ej på virtually there

Välkommen hit.. Det stämmer det du säger, och det kommer inte ändra sig :) Du försöker pressa in en UK plug i US power :)
 

LP

Medlem
Aj då. Jag har tidigare sett att resenärer med Thai PNR kunnat komma in i Virtually there, trodde i min enfald att alla TG
bokningar var i Amadeus men det är kanske resebyråns programvara som styr inte carrier ?
 

Senator

Moderator
Aj då. Jag har tidigare sett att resenärer med Thai PNR kunnat komma in i Virtually there, trodde i min enfald att alla TG
bokningar var i Amadeus men det är kanske resebyråns programvara som styr inte carrier ?

Svar ja.. om resebyrån har "annat" GDS så skapas två olika PNR, en för resebyrån och en för operating carrier. Samma som mitt exempel ovan med BA och AA
 

jumbooze

Medlem
Som ett exempel kan jag nämna att min stundande US Airways bokade resa har 3 PNR,
ett som är från US Airways, ett från Thai och ett som är SingaporeAir/SAS.

(väntar mig inte att vara värst för här kommer säkert Dr. Miles med en bokning med ett segment per PNR och 10 segment på bokningen :D)
 
Toppen